ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"חילול שבת חריג"

היומונים החרדים מכריזים מלחמה על רה"ע

חודשים ספורים לפני הבחירות המקומיות, פותחים הבוקר שני יומונים חרדיים במתקפה חסרת תקדים על ראש עיר מכהן, כשהם מצטרפים בכך ליומון נוסף שכבר עשה זאת בשבוע שעבר. "אין זכר כלל וכלל לאווירה שבתית במתחם הפארק, שגועש כולו בחילול שבת המוני, מבזה ומביש"

היומונים החרדים מכריזים מלחמה על רה"ע
יחיאל לסרי צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

הכרזת מלחמה: מאבקי הדת באשדוד נגד ראש העיר המכהן, יחיאל לסרי, רשמו הבוקר שיא חדש, כששני היומונים החסידיים, 'המודיע' ו'המבשר', עלו להתקפה נגד ראה"ע יחיאל לסרי על "חילול שבת המוני בפארק אתגרים העירוני". זאת, תחת הכותרת הדרמטית: "מורת רוח נוכח התעלמות ר"ע אשדוד מפניית וועדת הרבנים למען השבת".

בכך הצטרפו היומונים לעיתון 'הפלס', שתקף את ראה"ע כבר ביום שישי שעבר, עם פרסום התכנית העירונית לחילול השבת.

האש מופנית ישירות לראשו של ראש העיר לסרי, שעל פי הכתבה החריפה, הפר התחייבות מפורשת למזכיר וועדת הרבנים הרב יצחק גולדקנופף, כי ימנע את חילול השבת במקום ואף הגדיל לעשות כשהתעלם בבוטות ממכתב רשמי ששוגר אליו לאחר השבת - בו הציע גולדקנופף הידברות וקידום מתווה לפתיחת הפארק תוך מניעת חילולי השבת.

"כאב ותרעומת מרובים בקרב קהל שומרי השבת באשדוד, נוכח חילול שבת עצום וחריג בהיקפו, בפארק אתגרים העירוני המחודש, שבניגוד מוחלט לסיכומים מצד הנהלת הפארק וראש העיר עם וועדת הרבנים בערב השבת הקודמת - פעל כבשגרה של חולין, תוך הפעלת מצג שווא, לכאורה, שיוכיח כביכול נשמר הסיכום שהובטח מצד ראש העיר בדבר מניעת חילול השבת". נכתב ביומונים.

בנוסף פירטו העיתונים כי: "מדובר בפארק של חברת 'חופית', חברה שבבעלות עיריית אשדוד, והוא נפתח בשבת שעברה, לאחר חידושו והרחבתו בכמה מתקנים חשמליים ומזנון מורחב. הפתיחה גובתה בפרסום מסיבי ומתריס, שהזמין את תושבי העיר לבלות בפארק בשבת, תוך שימת דגש על פתיחתו כבר מהשבת הקרובה".

"הרב גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים שע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א למען קדושת השבת, נכנס מיד בעבי הקורה. הוא הפעיל את חברי המועצה שטענו כי השיגו סיכום עם הנהלת הפארק ועם ראש העיר יחיאל לסרי, לפיו הובטח כי במקום לא יהיו חילולי שבת, לא תתקיים מכירת כרטיסים ולא יופעלו מתקנים שבהפעלתם יש חילול שבת, כדוגמת הרכבת החשמלית".

עוד דווח, כי "בוועדת הרבנים ביקשו לבדוק את המצב בשטח. נערך סיור פעילי שבת במקום, והם נדהמו נוכח חילול השבת העצום שהתגלה לנגד עיניהם. קהל גדול מאוד בא לבלות בפארק, המתקנים החשמליים פעלו כרגיל - למעט הרכבת שלא פעלה, כנראה מחוסר תקינות, שכן גם ביום ראשון היא לא פעלה - כמו גם צוות האבטחה והתחזוקה שעבד כביום חול ואף קיוסק ענק פעל כרגיל ובו הכינו ובישלו מאכלים לקהל המבקרים, כשבמקום אין כל זכר לשבת המתחללת ר"ל.

ע"פ העיתונים: "הפעילים, כי בניגוד מוחלט למסוכם, המבקרים בפארק כן רוכשים כרטיסים בכניסתם לפארק. לאחר שבחנו את ההליך מקרוב, נוכחו לראות כי אנשי הפארק מזינים את שמו של כל מבקר במחשב, מדפיסים עבורו שובר, עמו הם מורים לו ללכת ולשלם בקופה במשרד השוכן בפנים הפארק. כמו כן, הפקידים בכניסה ערכו רישומים נוספים בכתב יד, כנראה לבדיקה ולהשוואת המשלמים, מול קופת המשרד בפנים הפארק".

היומונים מרמזים לניסיון של ראה"ע אשדוד להוליך שולל את וועדת הרבנים, כשלדבריהם: "נראה כי בפארק העדיפו לקיים שרשרת פעולות חמורות של חילולי שבת מדאורייתא, הכל כדי לקיים את מצג השווא כביכול אין מכירת כרטיסים בפארק", דיווחו הפעילים הנסערים למזכיר וועדת הרבנים כשהם מציגים לראיה שובר שהודפס בקופות הכניסה לפארק, בעיצומה של שבת קודש. "התחושה במקום היא כשל יום חול, המוני מבקרים גדשו את הפארק עד אפס מקום, ריח של בישולים מכה באוויר, אין זכר כלל וכלל לאווירה שבתית במתחם הפארק שגועש כולו בחילול שבת המוני, מבזה ומביש".

בעיתונים דווח כי: "בעקבות חילול השבת החמור, פנה הרב גולדקנופף במכתב אל עופר דרעי, מנכ"ל חופית, החברה העירונית המפעילה את הפארק, ואל ראה"ע וחברי סיעות יהדות התורה וש"ס במועצת העיר".

הרב גולדקנופף ציין במכתבו כי: "פנייתנו לחברי המועצה החרדים הניבה הבטחה מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי במקום לא תתבצע מכירת כרטיסים בשום צורה שהיא, כל מי שיגיע בשבת יוכל להיכנס ללא תשלום, זאת מתוך מטרה של תחילת יישום שמירת שבת במקום זה. ביום חמישי בערב, ניתנה הבטחה נוספת ע״י ראשי חברת חופית, כי גם המתקנים החשמליים לא יפעלו בשבת".

הרב גולדקנופף הזכיר את הדיווח הכאוב שקיבל מפעילי השבת, ובכל זאת הציע קידומו של מתווה יעיל לכל הצדדים: "לצערנו התבדינו, במקום היו חילולי שבת לרבות מכירת כרטיסים בצורה עוקפת, שימושים במתקנים חשמליים וכן בישולים וכד׳. למרות הכל ועל אף הכל, אנו פונים אליכם ומבקשים ממכם לסגור את המקום בשבתות ובמועדי ישראל, זאת כדי להסיר את חרפת השבת שכבר פשתה באשדוד רבתי ובד בבד למנוע אפליה של הציבור החרדי מלהגיע למקום זה, שלפי העדויות שקבלנו, רומסים שם את השבת ברגל גסה ר״ל".

"אין זה מן הנמנע", חתם הרב גולדקנופף את מכתבו בהבהרה חשובה ובציפייה לקבלת מענה ברור מהנהלת הפארק וראש העיר, "לשבת עם הרבנים ולהגיע להסדר שאפשר להשתמש במקום ללא חילולי שבת, אך לא בעת ובעונה אחת, אם יתבצעו שם חילולי שבת, נודה לך על התייחסותך כדי שנוכל להודיע לציבור את עמדת ועדת הרבנים באשר ל'פארק אתגרים אשדוד'". בשלב הבא, מדווחים היומונים, המכתב לא זכה לתשובה מאף גורם מנמעניו - "בצעד של התעלמות בוטה".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה ל'בחדרי': ״איננו מתייחסים לפרסומי רכילות ממניעים פוליטיים, שלמיטב ידיעתנו אינם מייצגים את עמדת כבוד הרבנים״.

יחיאל לסרי עיתון המודיע עיתון המבשר עיחון הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד