י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עדיף על שונאי ערבים"

העיתונאי השמאלני הפתיע - להצביע לחסיד

חיים ברעם, עיתונאי ירושלמי-חילוני וותיק, הקדיש את טורו השבועי להבעת תמיכה בסגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, לראשות העיר. אלקין תקף בחריפות בתגובה: "ויתור על ערכים"

העיתונאי השמאלני הפתיע - להצביע לחסיד

העיתונאי החילוני-ירושלמי, חיים ברעם, פרסם הבוקר (שישי) טור דעה מפתיע למדי תחת הכותרת: ''גמישות מחשבתית: דעה - למה אני עשוי לבחור בדייטש''.

בפתח דבריו, כתב: ''סגן ראש העיר יוסי דייטש, איש סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל, מסתמן כמועמד אפשרי לראשות העיר מטעם הציבור החרדי. אם אני שומע את עצמותיכם רוחשות מרוב פחד אני לא מתרשם. מועמד חרדי אמין, שבכל שנותיו כסגן ראש העיר התעסק בנושאים חברתיים ותרבותיים, יכול בהחלט להיות ראש עיריית ירושלים. מועמדותו משקפת את המצב הפוליטי בעיר, וברור שהציבור החרדי העצום עשוי להתלכד מאחוריו".

ברעם הוסיף וכתב בטור הנחשב, שמתפרסם מידי יום שישי במקומון 'כל העיר' הירושלמי: "בתוך לבי פנימה קשה לאיש חילוני גמור כמוני להמליץ על מועמד חרדי לראשות העיר. בתוך שלל המועמדים ניתן למצוא איש קרוב יותר ללבנו ולהשקפת עולמנו. למרבה הצער, לאיש מהם אין סיכוי להיבחר".

ברעם, מוותיקי פעילי השמאל, הוסיף: "אני מקווה מאוד שחבריי לדעה לא יבחרו שוב בלאומן כמו זאב אלקין (שניר ברקת בחר בו כבר ליורש במודעה ענקית מעוטרת בסמל הליכוד) ולכן יהיו גמישים יותר בחיפוש חלופה מתאימה. המאבק בהשתלטות החרדית על העיר הוא חשוב גם בעיניי, אבל הוא איננו חייב להתבטא דווקא בנושא ראש העיר. שונאי ערבים מובהקים מהליכוד הם פסולים לחלוטין; יהודים חרדים הרגילים לחיים משותפים עם ערביי העיר עדיפים עליהם לאין שיעור".

''זוהי סיבה מספקת להצביע בעד דייטש בהיעדר ברירה אחרת. האם דייטש הוא איש נחמד? אינני מכיר אותו די הצורך וגם זה לא כל כך משנה. בזמנו המלצתי על אורי לופוליאנסקי, שבאמת היה איש נעים הליכות וגם ראש עיר סביר. בדיעבד התברר שגם הוא עבר על החוק ושלשל כספי שוחד לא לכיסו האישי אלא לקופת ארגון הצדקה הנפלא שלו, 'יד שרה'. כעסתי עליו אז ואני עדיין כועס, אבל זה לא אומר שיש לתת גט כריתות לכל הציבור החרדי. אם ניאלץ כציבור ליברלי מגובש להצביע בעד דייטש, נוכל לשלוח אליו רשימת דרישות סבירה ושקולה''.

''למועצת העיר נוכל להצביע בעד סיעה חילונית וליברלית, או בעד צעירי העיר, שעושים רעש גדול אבל אין לדעת לאן מועדות פניהם. כאשר תגיע שעת ההכרעה לראשות העיר לא נוכל לפעול על פי הטיה אנטי חרדית מתלהמת. דייטש הוא בעיקר איש מעשה, והוא חותר להישגים בעבור ציבור בוחריו. לכן יש סיכוי שהוא יבין את דרישות המינימום שלנו. לא נותנים-לא מקבלים כפי שביבי אוהב לומר. מי ששונא חרדים יתקשה אולי לקבל את הנוסחה הזו לברית רופפת בינינו לבין החרדים. אבל הזמנים משתנים וקצת גמישות מחשבתית לא תזיק לאף אחד'', כתב איש התקשורת החילוני-ירושלמי הוותיק בטורו.

השר זאב אלקין, שלא אהב את הטור ואת ההתקפה של ברעם עליו בשל ''לאומניותו'', תקף בחריפות בטוויטר את העיתונאי: "חיים ברעם מפרסם מאמר עם פניה לחבריו מהשמאל הקיצוני, להצביע למועמד חרדי לראשות העיר ירושלים ולאמץ את הסיסמה: רק לא אלקין".

לדברי המועמד: "זה הפך לשיטה- ויתור על ערכים למען המטרה המקודשת להפלת נציג הימין". ולסיום כתב השר: "אם היה ספק, אני מתכוון להיות ראש העיר של כולם ולפעול למען תושבי ירושלים ללא קשר לימין ושמאל".

זאב אלקין עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד