י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אזולאי מבקש לפרוש

אחרי שנתניהו סלל את הדרך לשיפוץ הכותל הרפורמי - אזולאי פורש מוועדת העתיקות

השר אזולאי שיגר הבוקר מכתב לנתניהו, בו הוא מבקש ממנו להתפטר מחברותו בוועדה האמונה על אישור שיפוץ מבני דת עתיקים 

אחרי שנתניהו סלל את הדרך לשיפוץ הכותל הרפורמי - אזולאי פורש מוועדת העתיקות
הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שהשרות איילת שקד ומירי רגב פרשו מוועדת העתיקות, בעקבות סירובם לכנס את הוועדה ולאשר את שיפוץ רחבת הכותל הרפרומי, ולאחר שסמכויותיהן הועברו לראש הממשלה שיעמוד בראשות הוועדה והשר שטייניץ שיהיה חבר בוועדה, גם השר לשירותי דת דוד אזולאי, מבקש מיו"ר הוועדה החדש בנימין נתניהו, להתפטר מחברותו בוועדה.

לקראת כינוסה היום (ראשון), של הוועדה האמונה על אישור שיפוץ מבני דת עתיקים, שיגר הבוקר השר אזולאי, מכתב לראש הממשלה, בו כתב לו, "לאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הועדה להרכב חדש וספציפי על מנת שתוכל להשיג רוב להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי".

"לפיכך הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין. ואין זה אלא מס שפתיים. איני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך שכזה" כתב אזולאי במכתב, אשר תוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

ההודעה מגיעה לאחר שביום שישי שיגר רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, מכתב לשר אזולאי, בו הוא מפציר בו, לפרוש מתפקידו בוועדה ו"לפעול למען שריד בית מקדשנו", ובכך לא ליטול חלק בניסיון לתת לרפורמים הכרה וחלק בכותל.

במכתב, ששיגר הראשל"צ לשר לשירותי דת בכתב ידו, כתב הרב, "אנא יעשה כת"ר למען קדושת הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, שלא יחולל ולא ירמסוהו ברגל גאוה, אלו שמתנגדים לכל דבר שבקדושה", בהמשך מפרט הרב את הבקשה שעשויה לגרום לעיכוב בעבודות השיפוץ וההרחבה של הרחבה הדרומית "אם כבודו יתפטר מוועדת השרים לענייני עתיקות שמיועדים לתכלית דתית".

נציין כי הוועדה לא תוכל להתכנס ללא מניין חוקי של חברים, ולכן פרישה של השר אזולאי מהוועדה תמנע את התכנסותה היום, אולם על פי התקנון, אזולאי אינו יכול להתפטר מעצמו ללא אישור מיו"ר הוועדה נתניהו.

קריאתו של הרב עמאר לשר אזולאי באה בהמשך למכתבו שהתפרסם בסוף השבוע ופורסם ב'בחדרי חרדים', בו פסק כי הכותל קדוש לכל אורכו, מפינתו הצפונית לדרומית, ואין לפגוע בקדושתו.

בסיום המכתב האישי לשר אזולאי בירך הרב את השר "ויהי ה' עמך, עזרך ומגנך".

דוד אזולאי הרב עמאר הכותל הרפורמי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד