ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עצרת הרבנים הספרדים

הגר"מ מאזוז מחזק: "אי אפשר לסתום פיות"

הגר"מ מאזוז אמש בשיעורו השבועי חיזק את עצרת הרבנים הספרדים שהתקיימה בשבוע שעבר: "אדם צריך לדבר מה שכואב לו, ואם כואב לך תדבר. ואפילו אנשי הפוליטיקה יכולים לבוא ולהצטרך לעצרת תפלה" • 'בחדרי חרדים' עם דבריו המלאים

הגר"מ מאזוז מחזק: "אי אפשר לסתום פיות"
מידי חודש

הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לעצרת גדולי התורה הספרדים בשבוע שעבר כנגד חוק הגיוס החדש, 'בחדרי חרדים' עם עיקרי הדברים.

בדבריו אמר, "ראיתי דברים שאמר הרב בוארון, והעבירו אותם בהקלטה כדי לעשות להבות אש, על הכנס של התפילה שנערך בשבוע שעבר, ובעוונות הפוליטיקה אכלה כל דבר טוב. אדם בא לעשות כנס של תפילה בשביל בחורי ישיבות שלא ידרדרו, וכמעט זה בטוח כי כל מי שהולך לצבא קשה מאד שיוכל לשמור על עצמו, ומדרדרים אותו בכוונה שם, כאן יש לך מזכירה וכאן יש לך מישהו וכאן יש לך סמרטפון, וכאן יש לך רבי טרפון... עד שהכל נהרס. ולא עושים ככה".

"סיפרו לי על בחור אחד מהישיבה שלקחו אותו לצבא (אולי לא הביא את המסמכים בזמן, או שאמרו שהבן אדם הזה מתאים להיות חייל בצבא ישראל), ותוך עשרה חודשים זרק את הכל, ולא נשאר לו כלום. ואפילו בחורי ישיבות ג"כ מדרדרים במכשירים האלה, אייפון וכיוצא בזה. לכן כמה שאפשר לאדם לשמור על הבנים שלו, אשריו ואשרי חלקו".

הגר"מ מאזוז המשיך וחיזק את דבריו, "וכשטען הרב בוארון: למה אתם מחשים? הוא צודק. והם גורמים בזה שאח"כ אלפים ורבבות יילכו עם הפלג הירושלמי, כי הם נלחמים בדבר הזה. למה? תמיד אפשר לטעון ולדבר, ואי אפשר לסתום פיות. וכי התורה כפופה לפוליטיקה?! אדם צריך לדבר מה שכואב לו, ואם כואב לך תדבר. ואפילו אנשי הפוליטיקה יכולים לבוא ולהצטרך לעצרת תפלה. פעם אחת הרב מנחם פרוש ז"ל ארגן הפגנה של שש מאות אלף איש נגד החוקים של הבג"ץ, כי הוא כל פעם היה מכרסם ביהדות, "יכרסמנה חזיר מיער", יכרסמנה בג"ץ מבתי דינים, וכל בתי דינים כשבא הדבר לבג"ץ הוא הורס את הכל. והוא עשה כנס גדול מאד".

"עו"ד אחד דתי שנחשב לטוב ביותר, אבל נראה כאדם פשוט, קוראים לו יעקב וינרוט, אמר: אני הלכתי לשם, וראיתי אלפים ורבבות, אז אמרתי "אני שייך אליהם", למה אני בורח מהם?! הלך והצטרף לדבר הזה. וגם בסה"כ שבעת אלפים. אבל אם זה דבר אמיתי צריך לדבר על זה. ירמיה הנביא בהפטרה של היום, אמר: "אהה ה' אלקים ולא ידעתי דבר כי נער אנכי, ויאמר ה' אלי אל תאמר נער אנכי, כי על כל אשר אשלחך תלך, וכל אשר אצוך תדבר, אל תירא מפניהם כי איתך אני נאום ה' להצילך".

ראש הישיבה המשיך ותקף את בג"ץ: "הם מכרסמים לנו בכל, בכותל המערבי ה' ירחם, בגיוס בחורי הישיבות, בשמירת שבת. אומרים מאות אלפים (ואולי שש מאות אלף) אלה שיש להם "היתר" לעבוד בשבת, והרחובות בשבת כמו בחול, חוץ מבני ברק, שמי שרוצה לטעום טעם שבת יבוא לכאן. וכי אדם צריך לשתוק כל הזמן עד שלא ישאר כלום?! מותר לאדם לדבר ולצעוק ולכאוב הכל, שישמעו כולם, כל הפוליטיקאים שקשורים לכסא מעור צבי, כי לכל חבר כנסת יש לו בכנסת כסא מעור צבי, לקיים מה שנאמר "והיה כעץ שתול על פלגי מים", כעץ ראשי תיבות כסא עור צבי, והם לא יכולים להיפרד מהכסא הזה. אבל לא יקרה לכם כלום, תיפרדו ותעלו עוד מעלה מעלה. אדם אמיתי מקובל אצל כולם".

הגר"מ הזכיר וסיפר כי "בזמנו החזון איש היה בודד במערכה, כשדיבר על השמיטה, ולאט לאט הולך וניצח, עד שהיום יש לפחות אלפים חמש מאות חקלאים ששומרים שמיטה כהלכתה, בלי שום היתר לזה. אבל הוא היה בודד ויחיד, "אחד היה אברהם וירש את הארץ"".

לסיום אמר, "תאמר דעתך, בלי צעקות ובלי קללות, אבל תסביר שאי אפשר להמשיך באופן הזה. וכי זה "סטטוס קוו"?! הרי מחריבים את הכל, ולא עושים ככה".

כינוס הרבנים הספרדים עצרת חוק הגיוס הרב מאזוז בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד