י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כניעה לרפורמים

לפ"מ תפסיק לצנזר פרסומים לחרדים

על פי הפרסום ב'הארץ', לשכת הפרסום הממשלתית תחדול מלצנזר קמפיינים המתפרסמים בכלי תקשורת חרדיים, זאת בעקבות פניית המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שטען כי הצינזור מהווה הדרת נשים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay

לשכת הפרסום הממשלתית משנה במאה ושמונים מעלות את מדיניותה ותפסיק את התאמת הקמפיינים שלה לכלי התקשורת החרדיים, כך פורסם ב'הארץ'.

בכדי להפוך את הקמפיינים הממשלתיים למתאימים לאורח חייו של הציבור החרדי, צינזרה עד היום לשכת הפרסום הממשלתית קריינויות מתשדירים שהעבירה לכלי התקשורת החרדיים.

השינוי במדיניות לשכת הפרסום הממשלתית חל בעקבות דרישה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שטען כי התאמת הקמפיינים מהווה הדרת נשים.

בתחילה השיב יושב ראש לפ"מ לטענות ואמר כי לפ"מ "אינה יכולה לכפות על כלי תקשורת לפרסם תשדירים לרבות מהטעם שהם כוללים נשים".

בחודשים האחרונים חל שינוי במדיניות כאמור, ולאחר התייעצות עם עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והאחראית על המאבק בהדרת הנשים, קיבלה לפ"מ עמדה חדשה.

"לפ"מ ומשרד המשפטים תמימי דעים כי הדרת נשים מהמרחב הציבורי הינה תופעה פסולה וחמורה, וכי יש למנוע מצב בו מודרות נשים מהפרסום הממשלתי המיועד לאוכלוסייה החרדית", נכתב במכתב שהועבר למרכז הרפורמי לדת ומדינה, "לפ"מ ומשרד המשפטים תמימי דעים כי הדרת נשים מהמרחב הציבורי הינה תופעה פסולה וחמורה, וכי יש למנוע מצב בו מודרות נשים מהפרסום הממשלתי המיועד לאוכלוסייה החרדית", הוסיפו במכתב והבטיחו כי כלי תקשורת שיסרב לשדר תשדיר שאינו מותאם, לא יקבל את התשדיר לפרסום כלל.

לעמ הדרת נשים רפורמים דינה זילבר צנזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד