י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שערוריה! אלפי תושבים חרדים יהיו ללא תחבורה ציבורית נגישה

אלפי יחידות דיור חדשות צפויות לקום בשנים הקרובות בצפון העיר בני ברק, אך בניגוד לעמדת משרד התחבורה, לא אושר במקום הקמת מסוף לתחבורה ציבורית כך שלא יהיו קווי אוטובוסים אל השכונה וממנה

שערוריה! אלפי תושבים חרדים יהיו ללא תחבורה ציבורית נגישה
חרדים עולים לאוטובוס צילום: אלישמע סנדמן

האבסורד בהתגלמותו: אלפי יחידות דיור צפויות להבנות בעיר בני ברק בשנים הקרובות כחלק מתכנית להרחבת העיר. בשכונה הצפויה לקום בצפון העיר, עתידות להיבנות אלפי יחידות דיור שבהן צפויים להתגורר עשרות אלפי בני אדם ושטחי מסחר גדולים, אך לקווי התחבורה הציבורית השכונה לא תהיה נגישה. כך פורסם הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, חוסר הנגישות נובע מכך, שהוועדה לתכנון ולבנייה ביטלה את תכנית משרד התחבורה למסוף אוטובוסים באזור, בטענה כי "אין מחסור במסופים". על פי הפרסום, בוטלה הקמתו של מסוף גדול על שטח של שישה דונמים ובמקומו אושרה תכנית להקמת מסוף על שטח של שני דונמים בלבד במיקום לא נגיש.

"גם כיום תשתיות המסופים מספיקות בקושי לגודלה של העיר ולצורכי התושבים", אומר דרור גנון מנהל אגף התכנון במשרד התחבורה. במקום מסוף תחבורה, מתוכננים עוד מבני תחבורה ומסחר, אך ללא תחבורה ציבורית שתוכל להוביל את התושבים או הצרכנים אליהם.

מעבר לעובדה כי מחסור בקווי תחבורה תפגע באיכות חייהם של התושבים, התוצאה המשמעותית של מחסור בקווי תחבורה בשכונה בה גרים עוד עשרות אלפי תושבים היא עליה חדה בכמות המכוניות הנוסעות בכבישי המרכז הפקוקים ובייחוד בכבישי העיר בני ברק שהיא מהערים הצפופות ביותר בארץ והכבישים בה עמוסים דרך קבע.

הקמת השכונה היא כחלק מתכנית כוללת להקמת עשרת אלפים יחידות דיור בבני ברק בטווח של 25 שנה על מנת להאיץ תהליכים של התחדשות עירונית בהתאם לגידול באוכלוסיה.

תחבורה ציבורית יחידות דיור אוטובוסים נסיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד