י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אומן ראש השנה

בגלל הפיצול: מקימים 'קלויז' חדש ברבע מיליון • פרסום ראשון

בעקבות הפיצול בשנה שעברה בקלויז הגדול המפורסם באומן, זאת בעקבות בואו של הרב ברלנד למקום, לאחר כמה שנים שנעדר, הוחלט על פיצול חד צדדי קבוע. על פי המידע המתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', יוקם קלויז חדש רחב ידיים שיכיל 2,000 מקומות | כל הפרטים

הקלויז של ברסלב באומן
הקלויז של ברסלב באומן צילום: יוסי גולדברגר

פרסום ראשון: הפיצול בשנה האחרון ב'קלויז' באומן, הביא להקמתו של 'קלויז' חדש, שיכיל 2,000 מקומות לאלפי חסידי ברסלב הבאים לעשות את ראש השנה באומן. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, השנה לאחר היעדרות של מספר שנים של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, שהודה והורשע בבית המשפט במעשים חמורים, הוא קיבל אישור ברגע האחרון להגיע לאומן, והגעתו עוררה סערה גדולה ובעקבות כך היה פיצול ב'קלויז'.

ה'קלויז' הוותיק הוא מרכז החיים של כל חסיד ברסלב, המגיע לראש השנה לאומן. מדובר בבית הכנסת המרכזי באומן, המכיל 7,000 איש במניין המרכזי ועוד 3,000 איש בנוסח עדות המזרח.

כבר בלילה הראשון של ראש השנה בשנה שעברה, עזבו למעלה מאלף חמש מאות איש את המניין הגדול והקימו מנין חדש של הרב אפרים נחמן אנשין, גבאי ה'שול' של ברסלב במאה שערים.

כעת בעקבות בואו ובעקבות החשש מהגעתו גם השנה, דבר שיוצר מהומה גדולה, הוחלט על ידי קבוצה בחסידות ברסלב על הקמת ה'קלויז' החדש שיכיל 2,000 מקומות וכבר נרשמים אליו מכל רחבי הארץ והעולם לקנות מקום קבוע.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בימים האחרונים נערך כינוס ללמעלה מ-20 עסקנים מקהילות ברסלב ברחבי הארץ, בכדי לדון בנושאים העומדים על הפרק בהקמת ה"קיבוץ" לר"ה הבעל"ט.

ראשון הדוברים היה הרה"ח ר' אפרים נחמן אנשין, הוא פתח בדברים נרגשים על הזכות להיות שותף וחלק בהקמת "הקיבוץ", וסיפר איך חודשים רבים לא מפסיקה הדרישה מכל גווני הקשת, לבסס את "הקיבוץ" שהוקם אשתקד, ביתר שאת וביתר עוז, כשהוא מדגיש שהחסידים הם אלו שהקימו את "הקיבוץ", ומן השמים זיכוהו לקחת חלק בזה.

אחריו נשא דברים המשפיע הרה"ח רבי אברהם יצחק כרמל, שהחזיר את כולם 40 שנה אחורה בהמחישו את היראה והשמחה של "הקיבוצים" בשנים עברו, והביע את התחושות העמוקות של המשתתפים ב"קיבוץ" בשנה שעברה, שהרגישו שמצאו מחדש את הבית שאבד להם.

נציגי הציבור קיבלו סקירה כללית מהעסקנים, אשר דנו בכובד ראש לגבי מחירי המקומות, כאשר הוצג בפניהם דו"ח מדויק של ההוצאות הכבדות המגיעות לרבע מליון דולר וכוללות עבודות שטח, רכישת ושכירת ציוד ועוד, כאשר %60 מההוצאות הינם לציוד קבוע שישמש בעז"ה בשנים העתידיות, כמו כן החליטו לגבי חלוקת המחירים, מתוך התחשבות רבה בהורים עם ילדים ומעוטי יכולת.

לדברי העסקנים האסיפה ננעלה בתחושה עילאית ובהרגשה מרוממת על עוצם הזכות הנפלאה לקחת חבל וחלק בהתייסדות "הקיבוץ" של רבי נחמן לקראת ראש השנה, ובבקשה לנציגי הקהילות, לעשות מאמץ לנסות להשיג סבסוד עבור בני קהילתם, להקל במקצת על ההוצאות המרובות שיש לכל אחד שזוכה לעלות לאומן לימי ראש השנה.

הקלויז החדש יוקם ברח' קוליקה 2, מרחק כ-10 דקות הליכה מהציון ומהקלויז הישן.

מי שהולכים להישאר בקלויז הישן, הם בני קהילת ברסלב של הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג רב חסידי ברסלב בצפת, שבשנה שעברה שלח את בכירי קהילתו על מנת לגשר ולהביא להבנות והסכמים בין הקהילות השונות, שמשתתפים בתפילה ההמונית ב'קלויז' ורק בכדי שלא יתפרק ה'קלויז' הוותיק שיסודו בהררי קודש, הוא נשאר במקום.

לדברי החסידים: לאנשים אין איפה להתפלל וזה המקום היחיד של חסידים שמחפשים מניין חסידי נורמלי ומגיעים ל'קלויז' לכן הרב קעניג לא רצה שיתפרק הדבר הזה.

קלויז אומן ברסלב אליעזר ברלנד שול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד