י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חוכא ואיטלולא"

עתירה: העברת הסמכויות לראה"מ אינה חוקית

שבוע לאחר ההצבעה במליאת הכנסת על העברת סמכויות הוועדה המיוחדת המאשרת עבודות בנייה במבני דת עתיקים מידי השרות מירי רגב ואיילת שקד לידי ראש הממשלה נתניהו והשר יובל שטייניץ, עמותת בצדק עתרו לבג"ץ בטענה כי העברה אינה חוקית: "ההחלפה הופכת את הוועדה לחותמת גומי"

עתירה: העברת הסמכויות לראה"מ אינה חוקית
יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר ההצבעה במליאת הכנסת על העברת סמכויות הוועדה המיוחדת המאשרת עבודות בנייה במבני דת עתיקים מידי השרות מירי רגב ואיילת שקד לידי ראש הממשלה נתניהו והשר יובל שטייניץ, עמותת בצדק עתרו לבג"ץ בטענה כי העברה אינה חוקית.

בטענות שנכתבו בן היתר בעתירה, כותב עו"ד אלדד רבינוביץ: "לא ייתכן שמקבלי ההחלטה בפועל (רה"מ, השר שטייניץ) יצביעו בנושאים אשר אינם בתחום אחריותם המיניסטריאלית, בניגוד לעמדתם של השרים האמורים על פי חוק לשאת באותה אחריות".

לטענתו, "הרכב הוועדה נועד כאמור לאזן בין אינטרסים שונים (עתיקות, דת ומשפט) תוך קיום דיון ביניהם". וכעת טוען רבינוביץ, "החלפת מרבית חברי הוועדה, רק לצורך קבלת החלטה מסוימת וספציפית בנושא מוגדר, בניגוד לדעת חברי הוועדה החוקיים, איננה סבירה ואיננה חוקית".

"החלפת מרבית חברי הוועדה כדי 'לתפור' את הרכבה לצורך קבלת ההחלטה הרצויה בעיני ראש הממשלה, הופכת את הוועדה לחותמת גומי, והופכת את הוראות חוק העתיקות לחוכא ואיטלולא". כותב העותר לבית המשפט.

"אשר על כן", מבקש העותר, "מתבקש בית המשפט הנכבד לקבל עתירה זו ובקשה זו לצו ביניים, כמו כן, באם לא יינתן צו ביניים או באם לא יספיק ביהמ"ש הנכבד לדיון בעתירה ובקשה זו לצו ביניים לפני קיומה של ישיבת ועדת השלושה, מתבקש ביהמ"ש הנכבד ליתן צו המורה למשיבים ליתן טעם מדוע לא תבוטל ההחלטה נשוא עתירה ובקשה זו או כל החלטה אחרת שתקבל ועדת השלשה, מכיוון שהרכבה של ועדת השלושה הינו פגום".

כזכור, אתמול התכנסה הוועדה המיוחדת לדיון ממושך שבסופו לא התקבלה החלטה, קודם לדיון ביקש שר הדתות דוד אזולאי להתפטר מחברותו בוועדה אך ראש הממשלה סירב לקבל את דרישתו.

סמכויות בנימין נתניהו הכותל הרפורמי בצדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד