י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוברים לדירה חדשה? הפריטים ששווה להשקיע בהם

עוברים לדירה חדשה? הפריטים ששווה להשקיע בהם

ישנם כמה פריטים שבהם שווה להשקיע כדי להפוך את הדירה החדשה לבית חם ובהם סכו"ם, מכשירי חשמל קטנים למטבח, מזרנים לחדר השינה ועוד. מתרגשים לקראת המעבר? הנה המדריך שיעזור לכם

עוברים לדירה חדשה? הפריטים ששווה להשקיע בהם
צילום: פיקסלס

לפי מחקר שנעשה על ידי חברת יזמות שמתמחה בשיווק פרויקטים בענף הנדל"ן, קרוב ל-30% מכלל אוכלוסיית בעלי הדירות בישראל התגוררו בדירתם מעל 20 שנה (נכון ל-2013). במקביל, הצלבה של ממצאי המחקר עם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלה שבאותה שנה 25% מבעלי הדירות התגוררו באותה הדירה במשך 10-20 שנה, 12% חיו בנכס לתקופה של 5-10 שנים, 21% גרו בדירה שרכשו בין שנה עד 5 שנים ורק 14% קנו דירה והספיקו למכור אותה תוך פחות משנה.

הנתונים לעיל הם לא היחידים שמעידים על כך שהישראלי הממוצע לא אוהב לעבור דירות. בין אם משיקולי יוקר מחייה או חוסר רצון ומוטיבציה, מחקר אינטרנטי שנעשה ב-2016 גילה ש-7.6% מהציבור בלבד עובר דירה כל שנה-שנתיים, ומעל 50% מהישראלים נוהגים לעבור דירה רק פעם בעשור. בממוצע, כל ישראלי שישי עובר דירה כל 3-5 שנים וזאת לצד 16% שלא עברו דירה מעולם.

מצד שני, מעבר דירה הוא גם הזדמנות טובה לשפר את איכות החיים ולרכוש פריטים שיכולים להשפיע לטובה על התא המשפחתי. זו כמובן לא הסיבה היחידה לארוז את הפקלאות ולעבור לבית אחר, אבל אם אתם כבר בדרך לשם – יש כמה פריטים שבהם שווה לכם להשקיע.

מטבח וניקיון: כלים קטנים לשינוי גדול

את האבזור של הדירה החדשה כדאי להתחיל עם המטבח, כי זה גם יעזור לכם ולילדים להסתגל ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר. מומלץ להיפטר מכלי מטבח ישנים כבר במהלך האריזות, לסמן בנפרד ארגזים שאמורים להגיע לחדר הכי חשוב בבית ולמסור לתרומה דברים שכבר אין בהם צורך.

במקביל, רצוי להצטייד בכלי אוכל בסיסיים בשביל הימים הראשונים בדירה החדשה אבל לא לשכוח להשאיר מקום בתקציב לרכישת כוסות, צלחות, קערות וסכו"ם חדש. בתקציב של 300-500 ש"ח תוכלו לחדש לגמרי את הפריטים שיש בתוך ארונות המטבח ולהפוך את השבת הקרובה לאירוע מרגש ויוקרתי.

בכל הנוגע למכשירי חשמל קטנים, את המעבר תוכלו לציין עם רכישת קומקום חשמלי לקפה הראשון בדירה החדשה, עם טוסטר ועם בלנדר מוט. אלו מכשירי חשמל זולים יחסית שעושים שיפור גדול במטבח וגם יקלו עליכם לתקתק ארוחת ערב וצהריים לילדים הרעבים. חוץ מזה, מדובר במכשירי חשמל עם בלאי גבוה וחבל להיגרר איתם מדירה לדירה.

מבחינת ניקיון, הצלחת המעבר תלויה בכלים שצריכים להיות לצדכם מהרגע הראשון ועד שהכל יחזור לקדמותו בשלום. השקיעו ברכישת מגב וסמרטוטים חדשים, קחו אתכם לדירה החדשה מטאטא ויעה ושמרו קצת כסף בצד לרכישת שואב אבק חדש. יש כיום שואבי אבק משוכללים עם מנגנונים ייעודיים להתמודדות עם כל סוגי הלכלוך, כמו גם פונקציות לטיפול בשטיחים, ספות ומערכות ישיבה.

חדרי שינה, מקלחת וחדרי שירותים: לומדים מניסיון העבר

התדירות המומלצת להחלפת מזרון עומדת על 10-15 שנים, אך בדירה החדשה שאליה תיכנסו בוודאי תרצו תמיכה אורטופדית טובה יותר מזו שכבר יש לכם. זה אומר שגם אם המזרון שלכם "רק" בן 5-10, שווה לבדוק את האפשרות של רכישת מיטה חדשה ומציאת מזרנים שיעניקו תמיכה אורטופדית מושלמת לשני בני הזוג.

האופציה של רכישת מיטה רגילה או יהודית תלויה בהרגלים ובתפיסת העולם שלכם. מנגד, יש דברים שאותם כולם ללא יוצא מן הכלל צריכים לבדוק ובהם הרכב חומר הגלם העיקרי במזרן, סוג התמיכה האורטופדית, רמת הנוחות, מידת הבלאי, סוג הטכנולוגיה והעלות.

תנו עדיפות למזרן עם בלאי נמוך וודאו שמדובר במוצר עם תקן אורגני וסטרילי. במידה והילדים גדלו ואתם צריכים גם ספת נוער, בררו האם אפשר להשיג אותה עם ארגז מצעים או קבלו הצעת מחיר מסודרת על מיטה וחצי שתשתמש אותם וגם את האחים. עבור חדרי ההורים אפשר למצוא מזרני לטקס או ויסקו שמיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת, בעוד בחדרי השינה של הילדים והאורחים ניתן  להסתפק במזרני קפיצים ומזרני ספוג. כך לא תחרגו מתוך מסגרת התקציב אך בכל זאת תישנו טוב יותר בלילה.

במקביל, הגיעו לפחות פעם אחת לדירה החדשה רק בשביל לראות מה קורה בחדרי המקלחת והשירותים וכך תדעו האם יש צורך בהחלפת וילון לאמבטיה או ברכישה של שטיחון לרצפה. כדאי שהכל יהיה טרי ולא משומש ובכל דירה חדשה צריכה להיות מברשת לניקוי האסלה ופומפה להתמודדות ספונטנית עם סתימות.

נסו ללמוד מניסיון העבר לגבי צרכים חדשים שצפויים ללוות איתכם גם בדירה הבאה ותכננו בהתאם את מסגרת התקציב. יכול להיות שתגלו שמשתלם לכם להשקיע בפריטי אחסון נוספים עבור חדרי השינה של הילדים, לבנות ארון קיר באחד החדרים או להרכיב מדפים בסלון. בסופו של דבר, המטרה היא להקל על ההסתגלות לאחר המעבר ולהפוך את הדירה החדשה לבית חם כבר מהרגע הראשון.

דירה מעבר דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד