י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשיחה טלפונית

הראב"ד חיזק את הגר"מ צדקה על חוק הגיוס

שיחת טלפון נרשמה בצהריים בין ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך לחכם משה צדקה המוביל את המאבק בציבור הספרדי כנגד חוק הגיוס החדש • 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא

חכם משה צדקה בעצרת הספרדים בשבוע שעבר. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
חכם משה צדקה בעצרת הספרדים בשבוע שעבר. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

פרסום ראשון: ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, התקשר בשעה האחרונה לראש הישיבה חכם משה צדקה, כדי לחזק את ידיו במאבקו נגד חוק הגיוס החדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראב"ד 'העדה' אמר לחכם משה צדקה, "עיני כל ישראל נשואות אליך, תמשיך לעמוד חזק חזק ולהילחם בגזירת הגיוס".

על מי מקורבי הרבנים ששמעו את השיחה, חכם משה צדקה השיב לו, "יישר כוחך על דברי החיזוק, חזק וברוך".

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה עצרת גדולה בראשות הגאון חכם משה צדקה, שם נשאו דברים ראשי ישיבות ספרדים שנכחו למרות לחצים שהופעלו כלפיהם ולמרות ביטולים של ראשי ישיבות נוספים.

חכם משה צדקה שנאם בעצרת, אמר כי לא באנו כאן אלא לצעוק ולהתפלל לבורא עולם על הגזירה הנוראה, ולהעביר מסר לשלטונות שלא ניתן להם לקחת בני ישיבה גם אם נפלו קצת - אל הצבא.

בנוסף ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השבוע שעבר התקיימה פגישת גדולי התורה הספרדים, חכם שלום כהן יחד עם חכם משה צדקה. 

נשיא המועצת חכם שלום הניח בפני חכם משה צדקה מסמך 'גילוי דעת', ובו נכתב כי הוא מבטל את דעתו בפני מועצת החכמים, במסמך נכתב כי חכם משה צדקה יורה לתלמידיו כי אין מניעה להצביע למפלגת ש"ס, וזאת לאחר שבאסיפת ראשי הישיבות שהתקיימה לפני כשבועיים בראשותו של חכם משה צדקה, נכתב בדף ההחלטות, כי במידה וחוק הגיוס יעבור בכנסת, ראשי הישיבות יורו לתלמידיהם שלא להצביע עבור המפלגה החרדית, ולא יעזרו להם שום תירוצים ביום פקודה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חכם משה צדקה סירב לחתום על המסמך, ואמר לחכם שלום כי בשעה זו חרב הגיוס מונחת על צוואר עולם התורה, ואיננו מבין על מה המהומה סביב עצרת הגיוס שהתקיימה השבוע. חכם משה צדקה שאל את חכם שלום "האם כבודו רוצה שיגייסו את בני הישיבות?" חכם שלום לא הגיב לדברים והפגישה הסתיימה ללא הסכמה בין הצדדים.

הרב משה שטרנבוך הרב משה צדקה חוק הגיוס החדש שיחת טלפון חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד