י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תחרות הזמר העולמית תערך בלי חילולי שבת? "לא תלוי בנו"

תחרות המוזיקה הבינלאומית שצפויה להיערך בשנה הבאה בירושלים אמורה לכלול חילולי שבת המוניים. בעיריית ירושלים דרשו מתאגיד השידור הציבורי, שיערוך את האירוע – ''בלי חילולי שבת'', אבל בתאגיד סירבו להתחייב

תחרות הזמר העולמית תערך בלי חילולי שבת? "לא תלוי בנו"
הופעה צילום: pixabay

בעקבות ניצחונה של זמרת ישראלית בתחרות המוזיקה הבינלאומית 'האירוויזיון', צפויה התחרות הבינ"ל בשנה הבאה להיערך בירושלים. האירוע עצמו צפוי להתקיים ביום חמישי בלילה ובמוצאי שבת, אך הוא אמור לכלול לפחות חזרה גנרלית אחת שתערך בשבת, מלבד הכנות לוגיסטיות ואלפי מאבטחים ותיירים שיציפו את ירושלים בעיצומו של יום השבת .

בפגישה שנערכה בין נציגי עיריית ירושלים, שאמורה לארח את האירוע, לנציגי תאגיד השידור הציבורי, שמארגן את האירוע בארץ, דרשו הנציגים העירוניים מהתאגיד להתחייב "שלא לחלל את השבת במסגרת ההכנות לתחרות, ובקיום התחרות עצמה". לפי גורם ירושלמי שצוטט ב'ynet', הצורך בשמירת השבת הוא "צורך ישראלי שלא כולל רק את עיריית ירושלים".

למרות ההפצרות, בתאגיד השיבו כי זה לא תלוי בהם, אלא בהחלטת איגוד השידור האירופי, המארגן הבינ"ל של האירוע.

כזכור, מיד עם זכייתה של ישראל באירוע והידיעה כי תחרות הזמר הבינלאומית צפויה להיערך בשנה הבאה בירושלים, פנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשר התקשורת ושרת התרבות, בדרישה למנוע את חילול השבת באירוע האירוויזיון. כמו כן, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' נציג גור בעיריית ירושלים, חבר המועצה יוחנן ויצמן, פנה אף הוא לראש עיריית ירושלים ניר ברקת שימנע מלסייע למארגני האירוע.

"פונה אני אליך בעקבות תחרות האירוויזיון העולמית שאמורה להתארח בעירנו ואשר קיומה עשוי לפגוע קשות בסטטוס קוו במרחב הציבורי בירושלים ולפגום באיזונים העדינים שבמרקם החיים בין האוכלוסיות השונות בעיר", כתב ויצמן לברקת. "על פי תקנון התחרות, בליל שבת צפוי להתקיים אירוע הגמר לשופטים, ואילו החלק המרכזי והמסכם ייערך במוצאי שבת. מדובר בחילול שבת המוני שיגרור מאות ואולי אלפי עובדים, במעגל הראשון השני והשלישי, שייאלצו לחלל את השבת. כראש העיר המחויב לשמירה על הסטטוס קוו, אבקשך להודיע כבר כעת כי עיריית ירושלים לא תתן את ידה להפרת סטטוס קוו חמורה שכזו ולא תאשר כל סיוע תקציבי ועירוני להיערכות לתחרות, כל עוד לא יציגו המארגנים בפני העירייה תכנית פעולה אחרת שאינה כרוכה בחילול שבת".

תחרות חילול שבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד