י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כפייה חילונית

בית הקפה נסגר בשבת - והחילונים זועמים

הודעה על סניף בית קפה שהפך לשומר שבת הצליחה לעצבן את חילונים ברשת שיצאו בקריאה להחרמת בית הקפה ובקמפיין רשת כנגדו

בית הקפה נסגר בשבת - והחילונים זועמים

מסיבות אישיות הודיע הזכיין בסניף רשת 'ארומה' באם המושבות שבעיר פתח תקווה על כך שהסניף יהפוך לכשר ובשל כך יסגור את שעריו לבאים בשבת. ההודעה שפורסמה ברשת גררה סערה חריגה כשתגובות רבות של חילונים קראו להחרים את הסניף בשל חוסר התחשבות בתושבים החילונים בשכונה, לטענתם.

בפוסט שהודיע על המהלך, נרשמו עשרות תגובות זועמות של לקוחות שטענו כי כיוון שהשכונה חילונית, אין לסגור את הסניף בשבת וסגירתו בשבת תגרום לכך שהם לא יבואו גם במהלך השבוע.

הטוענים האשימו את בעלי המקום בכניעה לרבנות, בצביעות והתקפלות בפני הדתיים, ואיחלו להם פשיטת רגל: "הכניעה שלכם לדתיים מגעילה ודוחה", כתבה אחת המגיבות שהבטיחה: "אני אדאג להפיץ בכל קבוצות חילונים וקבוצות נגד הדתה שלא ידרכו בבית הקפה שלכם" ומגיב נוסף השווה בין כשרות לטרור כשכתב: "כשר זה לא כשר בשבילי, לא אכנע לטרור החרדים" וצירף לפוסט תמונה של חזיר ועליו חותמת הבד"ץ.

המהלך הצליח להתסיס קבוצה גדולה של מתנגדי הדתה כאמור וקמפיין רשת שהחל, על פי טענות על ידי 'הפורום החילוני', מופץ תחת הסיסמא "ארומה לא יגזרו לי את השבת".

יחד עם זאת בנוסף לכמות הגדולה של התגובות הזועמות, נרשמו גם תגובות של דתיים שהודו לארומה על המהלך והבטיחו לבוא ולחזק: "מעכשיו אנחנו לקוחות שלכם", כתב אחד המגיבים.

אחת התגובות שייכת לזכיין של רשת ארומה בסניף, שניסה להסביר את החלטתו וכתב: "רציתי להסביר את החלטתי לגבי סגירת הסניף בשבת. להחלטה אין קשר לשיקולי דת, אני פשוט רוצה להקדיש יום אחד בשבוע לבילוי משפחתי, לאחר שנים רבות של עבודה בימי שבת. כעצמאי בעסקי המזון, האחריות הבלעדית היא שלי, גם אם אינני נוכח פיזית בסניף. לכן גם פתרון של לא להגיע בשבת, אינו רלוונטי. אני מקווה שתבינו את עמדתי ואת השיקולים הכנים שלי, ותמשיכו להגיע לסניף בשאר ימות השבוע".

בית קפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד