י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"וחלילה להיגרר אחר אותה כת"

ראש הישיבה במתקפה חסרת תקדים: "מנצלים תמימות בני עדתנו"

פרסום ראשון: ראש אחת הישיבות המפארות את כותל המזרח בעולם התורה הספרדי, תוקף בחריפות את הארגון שמאחורי העצרת נגד חוק הגיוס • "היודע בעומק העניין מבין שהיא גזירה כללית ולא עדתית כלל", כותב ראש הישיבה במכתבו • "אך ורק הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין"

הגאון רבי בצלאל פנחסי. צילום: משה גולדשטיין
הגאון רבי בצלאל פנחסי. צילום: משה גולדשטיין

עולם התורה הספרדי ניצב בשבועות האחרונים במרכזה של סערה סביב חוק הגיוס החדש, בצל הפגנה ועצרת מחאה שארגן 'איגוד בני התורה הספרדים', הטוען כי החוק מכוון כנגד הספרדים מהפריפריה, בעוד מתנגדיו אומרים שמדובר באנשי קומץ קטן ניסו לגרור את עולם התורה הספרדי לתוך המחלוקת הליטאית.

החל מהערב אנו מפרסמים ב'בחדרי חרדים' סדרת מכתבים נחרצים מראשי ישיבות בולטים בעולם התורה הספרדי, הכותבים בצורה נחרצת ביותר כנגד האיגוד ואנשיו. בין המכתבים, שיתפרסמו היממה הקרובה, גם מכתב שעליו חתומים עשרות ראשי ישיבות ספרדיים.

תחילה נביא את מכתבו הנחרץ של הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת 'ברכת אפרים' - מהישיבות המפארות את ה'מזרח' של עולם התורה הספרדי - הכותב בכתב ידו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, ואלו דבריו:

"בנושא הגיוס שהוא גזירה כללית על עולם התורה, הדבר פשוט שהדרך לפעול בזה שייך אך ורק להחלטתם והדרכתם של מנהיגי עולם התורה הלא המה רשכבה"ג מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, ושאר גדולי התורה אשר עמם".

בהמשך דבריו הוא כותב: "וככל אשר יורונו כך יש לפעול על ידי שליחיהם הנאמנים שליחי הציבור, וחלילה להיגרר אחר אותה כת, שלצערנו פרקו מעליהם עול מנהיגות הדור ומקיימים בעצמם את אשר יגור ממנו משה רבנו בפרשת השבוע 'ולא תהיה עדת ישראל כצאן אשר אין להם רועה', ואיש הישר בעיניו יעשה".

הגאון רבי בצלאל פנחסי ממשיך במכתבו: "ובמזימתם וערמימותם מנסים ליתן לזה צד עדתי, כאילו הגזירה יתירה על עולם התורה הספרדי ועיקר כוונתם לנצל את התמימות שיש בבני עדתנו, ועי"ז להרחיקם ממנהיגות גדולי הדור שליט"א. אוי לנו שכך עלתה בימינו".

"והיודע בעומק העניין, היא גזירה כללית ולא גזירה עדתית כלל. וגם אם יש החושב אחרת, עליו להגיש הדברים בפני גדולי ומנהיגי הדור, והם ורק הם יורו את אשר יש לפעול - וכל הפועל אחרת הנו פועל להרס וחורבן עולם התורה חלילה".

את מכתבו הוא מסיים במילים אלו: "והננו לחזק בזה ידיהם של שליחי הציבור, שלוחי גדולי הדור ושלוחי דרחמנא שיזכו ויתקדש שם שמים על ידיהם. הכותב בצער מתוך ציפיה לעת המיוחל ומלאה הארץ דעה. על החתום, בצלאל פנחסי".

 

הרב בצלאל פנחסי חוק הגיוס החדש הרבנים הספרדים תמימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד