י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החסידים קפצו מהמרפסת

שבת שלמה: האברך ננעל עם הבנות בדירה

במרכזה של התרחשות מפעימה שכולה אור של שבת ואחוות רעים, עומד אברך ויז'ניצאי אב למשפחת ברוכת ילדים, שקפץ בעיצומה של השבת מהקומה השלישית לקומה הראשונה, בכדי שלא לעבור על חילול שבת  

שבת שלמה: האברך ננעל עם הבנות בדירה
בנייני מגורים בברכפלד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע סיפור מפעים שאירע בשבת האחרונה בקרית ויז'ניץ שבברכפלד ומרגש את כל שומעיו. אברך ויז'ניצאי שחזר מבית המדרש לאחר התפילה, נדהם לראות כי הוא לא מצליח לפתוח את דלת הבית, לאחר שמנעול הדלת 'נתקע'.

לאחר מספר דקות, שומע האברך שתיים מבנותיו צועקות לו מהעבר השני של הדלת כי נתקעו בתוך הדירה, בעוד אשתו הלכה לבקר יחד עם כמה מהילדים אצל דודה.

לאחר זמן רב, שבו לא נמצא פתרון כלשהו שיאפשר לפתוח את הדלת, כאשר הדרך היחידה היא להזעיק פורץ, נאלץ האב לקפוץ מהמרפסות - מהקומה השלישית ועד לקומה הראשונה, וכך להיכנס לביתו.

מכיוון שלא רצה להשאיר את שתי בנותיו לבדן בבית במשך כל השבת, נאלץ האב להישאר במשך כל השבת בתוך הבית, ולערוך את כל סעודות השבת לבד עם בנותיו, אף ללא אפשרות לצאת לבית הכנסת.

אולם חבריו של האברך מבית המדרש הויז'ניצאי הכינו לו הפתעה, כשהם קופצים גם כן ממרפסות השכנים, מהקומה השלישית לקומה הראשונה, על מנת לאפשר לו להתפלל במניין ולעשות יחד עמם את התפילות והסעודה השלישית.

האם, שהגיעה לביתה זמן לא רב לאחר בעלה, לא יכלה לקפוץ מהמרפסות ונאלצה לחזור ולשהות במשך כל השבת אצל הדודה. בשבת אחר הצהריים עלתה האם לבית השכנה ומדברת עם בנותיה 'התקועות', וזורקת להן ממתקים, כשהיא מספרת לאחר מכן כי כאילו שהיא חשה בבית הסוהר ומדברת עם הבנות תחת סורג ובריח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד