י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרשת השר המרגל

דיווח: גונן שגב חשף את אמצעי האבטחה על ראשי ממשלה, שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר

על פי דיווח בכלי תקשורת ערביים, השר לשעבר גונן שגב מסר מידע רגיש לאיראנים, אודות אבטחתם של אישים בכירים במדינה, בהם ראשי ממשלה, שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר, מידע אשר סיכן את הימצאותם בחו"ל ויכול היה להביא לפגיעה בהם

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

התקשורת הערבית מדווחת, כי על אף הסודיות במשפטו של השר לשעבר גונן שגב, שמואשם בריגול לטובת איראן, הודלפו פרטים ממשפטו. העיתון "אשארק אל ווסט" מדווח, כי שגב נתן למפעיליו בטהרן מידע מדויק על צורת האבטחה של כמה בכירים ישראלים לשעבר.

עוד מדווחים אתרי חדשות ערביים, כי "גורמים ביטחוניים בתל-אביב אמרו אתמול (ראשון) כי בעקבות הגילויים האלה, הידק השב"כ את אמצעי הביטחון על מספר בכירים לשעבר".

בין הבכירים, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ, גבי אשכנזי ודן חלוץ.

שגב מובא לדיון ראשון בעניינו בבית המשפט בשבוע שעבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האתר הערבי מציין, כי בדיון הסגור הראשון, שהתקיים ביום חמישי האחרון, טענה התביעה כי צוות ההגנה של שגב, מפיץ שמועות בתקשורת הישראלית, לפיה שגב לא ערער את ביטחונה של ישראל.

עם זאת, שגב הודה בחקירתו כי סיפק למפעיליו האיראנים מידע מדויק ורגיש במיוחד בנוגע לפרטיהם הביטחוניים של גורמים אלה ואחרים. מידע אשר כלל את אמצעי האבטחה עליהם, אמצעי תחבורה שבהם הם נוסעים, וכינויים בהם הם משתמשים בחו"ל.

עוד מדווח האתר הערבי, כי צירוף מקרים בלבד מנע את חיסולו או חטיפתו של אחד מהדמויות הללו.

הדיווח הזה אולי מחבר בין דיווח אחר של הכתב הפוליטי עמית סגל בשבוע שעבר ב'חדשות', לפיו ראש השב״כ נדב ארגמן נפגש בשבוע שעבר בהתראה קצרה עם ראה"מ לשעבר אהוד ברק, לדון בעניין דחוף הקשור לביטחונו ואבטחתו האישית.

לפי דיווחו של סגל, הפגישה התקיימה בארבע עיניים במגדלו של ברק בתל אביב. לא מדובר בפגישה מהסוג שקיים עם ברק הרמטכ"ל ובשלה ספג ביקורת ציבורית. יצוין כי מצידם של ברק והשב"כ סירבו להגיב.

גונן שגב פרשת השר המרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד