י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שאפו

הכנסת עשתה סוף לאפליית המגזר החרדי - המחזיקים סלולרי כשר

הצעת חוק חשובה שאושרה אמש סופית, תיגע לרוב רובם של החרדים המחזיקים בפלאפון כשר אשר אינו פתוח למסרונים | אפילו החילונים שיבחו את הח"כ הצעיר מש"ס שהגה את החוק 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ברוב של 45 תומכים וללא מתנגדים, עברה הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, לפיה, חברות הסלולר יחויבו לקבל אישור טלפוני מהלקוח בגין העלאת תעריפי התוכניות בסלולר.

חברי הכנסת הצביעו על החוק באופן סופי בשעות המאוחרות של הלילה. החוק ישים סוף לאפליית מחזיקי הפלאפונים הכשרים, ותחייב את חברות הסלולר לקבל אישור טלפוני מראש מהלקוח טרם שינוי או העלאת תעריפי התוכניות בסלולר, כאשר מסתיימת תקופת ההתחייבות הראשונית.

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר, כי החוק נועד לסייע לציבור בני התורה המחזיקים בפלאפונים כשרים החסומים מפני אינטרנט והודעות SMS, ולא היו מעודכנים עד היום כלל, במידה והסתיימה להם החבילה, מכיון שחברות הסלולר היו שולחת מסרון כתוב למכשיר, שלא היה מגיע כלל, לאחר שכאמור המכשיר חסום למסרונים על פי הוראת גדולי ישראל. כתוצאה מכך, הלקוח אינו מודע לעדכון מחיר החבילה שהתייקרה ברוב המקרים, ולא נותרה לו ברירה אלא לשלם. סכומים אשר לא פעם מגיעים למאות שקלים ואף יותר".

בדברי הסבר להצעת החוק נכתב, "התיקון המוצע קובע כי נוסף על חובת הודעה במסרון לעניין מועד סיום העסקה או ההתחייבות בעסקה לתקופה קצובה, עוסק יחויב לחתור אקטיבית לשם יצירת קשר טלפוני עם הצרכן ולהודיע על מועד סיום העסקה או ההתחייבות גם באמצעות שיחה טלפונית למספר הטלפון הנייד שמסר הצרכן לעוסק– 21 ימים לפני מועד סיום העסקה או ההתחייבות, ואם חל מועד מסירת ההודעה לפי פסקה זו בשבת או בחג – ביום שלאחר השבת או החג".

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת איתן כבל, שניהל את הדיונים לשם הכנת סעיפי החוק להצבעה, עלה לדוכן והציג את עיקרי החוק, לא לפני שהחמיא לחבר הכנסת מש"ס, "עוד הצעת חוק מבית מדרשו של מלכיאלי, שבאמת אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לך שאפו. חבר כנסת שזה מקרוב הגיע ונותן עבודה. באמת מכל הלב, יישר כח". אמר כבל. 

 

טלפונים כשרים מסרונים איתן כבל מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד