י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיא הקיץ - הסאגה נמשכת

המשפחות החרדיות נפלו בין הכסאות: אין מקרר ואין מיזוג

תושבי שני בניינים בצפת נמצאים כבר ימים ארוכים בבעיה גדולה כשחברת החשמל ניתקה אותם מהחשמל כיוון שאין להם טופס ארבע. העירייה לא הגיבה וחברת החשמל מבטיחה לחבר ברגע שהעירייה תאשר

המשפחות החרדיות נפלו בין הכסאות: אין מקרר ואין מיזוג
צפת בעלטה צילום: דוד כהן - צפת בתנופה

כבר ימים ארוכים שלתושבי שני בניינים ברחוב קרן היסוד בצפת אין חשמל. כפי שפורסם השבוע ב'בחדרי חרדים', פורק אתמול על ידי חברת החמשל השנאי שמספק חשמל לבניינים, בטענה כי לבניינים אין עדיין 'טופס 4'. בבניינים מתגוררות 35 משפחות ובהם 150 ילדים ותינוקות, גם כאלה בני יומם.

אתמול הצליחו התושבים לארגן גנרטור קטן שיספק מספיק חשמל לתאורה ולשימוש במקררים, אך ימים ספורים לפני תחילת תשעת הימים, באמצע חודש תמוז רותח ולתושבים אין איך לכבס את בגדיהם, או לקרר את ביתם הלוהט.

תושב הבניין סיפר אמש (שני) בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על המצב האבסורדי שנוצר עם ניתוק החשמל: "נכון להערב בתשע, אין פה חשמל", אמר התושב. "חיברו לנו כרגע גנרטור שמספיק לתאורה בלבד. המצב פה קשה". התושב תיאר קשיים בהתגברות על החום הכבד.

עוד סיפר התושב ל'בחדרי' כי על פי הדברים שהם שומעים יקח זמן רב להוציא את הטופס המיוחל: "העירייה אמרה לנו שצריך להגיש תב"ע מחדש ורק אז נוכל לקבל טופס 4, אנחנו לא יודעים למה אין בינתיים, אבל אמרו לנו שזה יקח שנתיים.

"עיריית צפת לא רוצה כרגע לחתום לחברת חשמל שנקבל הגדלה. אין לנו ברירה אלא לנסות אופציות אחרות, אולי הפגנות. מחר נחליט מה עושים", סיכם התושב את היממה האחרונה ואת התכניות לעתיד.

נכון לשעה זו עיריית צפת לא הגיבה על הפרטים ומחברת החשמל נמסר כי הם לא צד בסיפור. בתחילה הבניינים קיבלו חשמל רק לצורך הבניה, אך לאחר מכן בוצעה התחברות לא חוקית שסיכנה את התושבים וגרמה לשריפה. בהינתן האישורים הדרושים תבדוק חברת החשמל את כל העניינים הדרושים ולאחר מכן תחבר שוב את הבניינים לחשמל באופן בטיחותי.

צפת קרן היסוד חברת החשמל עיריית צפת טופס 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד