י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדרה על פי צו בית משפט

במונטריאל לא אוהבים חרדים: "משאירים זבל, ורוקעים בתופים"

בעוד בישראל ישנה עיר המדירה חרדים מהפארקים שלה, בקנדה מדירים את החרדים ממעונות נופש. על פי צו בית משפט יאלצו משפחות חסידיות שכבר הגיעו לנפוש כמנהגם מידי שנה בעיירת נופש הסמוכה למונטריאל, לעזוב. הטענה, "משתמשים במקום כפולחן דתי"

באחד הקעמפים בחו"ל. תמונת אילוסטרציה
באחד הקעמפים בחו"ל. תמונת אילוסטרציה

גם במונטריאל שבקנדה חרדים נרדפים, כמו בגבעת שמואל שם הודיע ראש העיר כי החרדים מודרים מהעיר. הרשויות בעיר קנדית הודיעו לקבוצת חסידים כי הם צריכים לפנות את המקום, שנקרא Sainte-Agathe-des-Monts וממוקם צפונית למונטריאל, אליו מגיעים מידי שנה משפחות חסידיות לנפוש בחודשי הקיץ, והשנה הקבוצה תיאלץ לעזוב את הבית בו הם מתגוררים בעקבות צו של בית המשפט העליון בעיר קוויבק.

ראש העיר דניס צ'ליפוקס אמר כי העירייה ביקשה צו של בית המשפט שיורה על פינוי המקום, כי "הקבוצה משתמשת בבית המגורים כמקום דתי-פולחן, תוך הפרה של חוקי עזר מקומיים". כך מדווח האתר Yeshiva world news.

ראש העיר טוען, כי לפחות 60 צעירים באים לשהות באופן זמני בשניים או שלושה דופלקסים או טריפלקסים בכל קיץ, שם הם "עורכים התקהלויות קולניות שמפריעות לשכנים".

"הם יוצרים מטרד, יש זבל בכל הבית מסביב, הם הולכים לישון בשתיים לפנות בוקר ורוקעים בתופים". הוא אמר.

ראש העיר טוען כי השכונה מיועדת למגורים בלבד, וחל איסור להתפלל במקום ולבצע פעילויות שונות, כי זה מטרד ונוגד את חוקי העזר העירוניים.

הוא אמר כי העירייה שלחה מכתבים רבים, אזהרות מאז 2015 כדי לנסות לפתור את הסכסוך, אבל לא היה שיתוף פעולה מצד הקבוצה החסידית.

העיתון "לה פרס" במונטריאול ציטט חרדי מהקבוצה שיאלץ לעזוב את המקום, שאמר כי "הבעיה אינה ההתנהגות של הקבוצה, אלא העובדה שחברי הקבוצה הם יהודים".

ראש העיר הכחיש את הטענה שהעירייה קיבלה את ההחלטה ממניעים אנטישמיים, וציין כי "באזור מתגוררת אוכלוסייה יהודית גדולה, ולא היו סכסוכים דומים עם קבוצות אחרות".

"הקהילה היהודית נמצאת כאן (בסנט אגת-דה-מונטס) במשך 100 שנה ויותר", אמר. "הם הקימו את העיר איתנו, ויש לנו מערכת יחסים טובה איתם".

על פי צו בית המשפט, הקבוצה אמורה לעזוב עד יום ראשון הקרוב, אולם ראש העיר אמר כי העירייה האריכה את התאריך שקבע בית המשפט, והקהילה הסכימה לעזוב ב-26 ביולי.

"נתנו להם עד ה-26 ביולי לעזוב כי יש שם ילדים קטנים, ואני מבין שהילדים האלה צריכים ללכת למקום אחר", אמר, והוסיף כי לעיר יש "שיתוף פעולה טוב" עם הקבוצה כרגע.

יצוין, כי סערה דומה קמה לה בימים האחרונים בישראל, בעקבות הודעה מצד עיריית גבעת שמואל לקראת החופש, על אודות חלוקת כרטיסי כניסה לפארקים בעיר, אך ורק לתושביה, כשהמשמעות היא, שתושבי ערים אחרות מודרים מהם. כמו למשל, העיר החרדית הסמוכה לה - בני ברק.

בהודעה שפירסמה עיריית גבעת שמואל בדף הפייסבוק שלה, נכתב כדלהלן:

משפחות יקרות

בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים.

הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים.

בתוך המעטפה יש מכתב נלווה –אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים.

שימו לב! במידה ולא קיבלתם מעטפה עם כרטיסי תושב עד תאריך ה16.7.2018, אנא פנו למוקד העירוני. תושב העיר (סבים וסבתות/זוגות ללא ילדים/ רווקים) שמעוניינים בכרטיסים עבור עצמם או הנכדים מוזמנים לפנות למוקד העירוני ולקבל.

מלבד, תגובות נזעמות רבות אשר נכתבו מתחת לפוסט, שרים, ח"כים מימין ומשמאל זעמו גם הם על ההחלטה, אשר לטענתם מפלה במוצהר את החרדים שמתגוררים בסמוך. שר הפנים אריה דרעי, אשר משרדו אמון על הרשויות המקומיות, אף הגדיל לעשות, והורה לצוות משרדו לבדוק, האם ההחלטה הינה חוקית מבחינה משפטית. 

מונטריאל הדרת חרדים חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד