י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פארק האקסטרים: צוק מנרה חגג שני עשורים באירוע רב משתתפים

פארק האקסטרים: צוק מנרה חגג שני עשורים באירוע רב משתתפים

באירוע רב משתתפים צוין ביום שישי האחרון  יום הולדת 20 לצוק מנרה, אורחים רבים הגיעו לקחת חלק באירוע שהיה כולו הנאה צרופה וחוויה מאתגרת

פארק האקסטרים: צוק מנרה  חגג שני עשורים באירוע רב משתתפים
צילום: יחץ מנרה

בין המברכים, ראש העיר קרית שמונה  ניסים מלכה, ראשי המועצות גיורא זלץ גליל עליון, בני בן מובחר מבואות החרמון, אילן אור מיסוד המעלה,  מייסד האתר הלל צ'רני, המנכ"ל הראשון של הצוק, אנשי תקשורת, סוכני תיירות וקולגות לענף וכמובן נבחרת עובדי הצוק שהפיקו את האירוע בכוחות משותפים.  

את חגיגות העשרים לצוק, בחרה הנהלת האתר לחגוג ביום שכולו הנאה ואתגר בין כל מתחמי האתר. כ-500 אורחים לקחו חלק באירוע  שמשקף את רוח הצוק, טבע, אתגר, חוויה וחדשנות. במהלך היום הושקה פעילות חדשה באתר – ניווט משפחות, חוויה מלאת עניין לכל המשפחה, איסוף נקודות ציון ברחבי הצוק.  בנוסף, נהנו האורחים ממתקני האתר השונים, ממתחם מנוחה בתחנה העליונה ומטעמים מידיו של שף ראיף דעבוס. החום הכבד לא מנע מאיש לטייל ברכבת הצוק ולהכיר את האזור, לטפס על קיר הטיפוס, להלך יחפים בשביל הרגליים היחפות, לגלוש במגלשות ההרים ולקפוץ בטרמפולינה בנג'י.  האמיצים גם נהנו מסנפלינג במצוק שנישא לגובה 42 מ'.

צוק מנרה  גאה להיות אתר תיירות מוביל בצפון אשר פועל בו לאורך כל ימות השנה הרכבל הארוך במדינה באורך של 1940 מ'. מראש רכס רמים בקיבוץ מנרה ועד התחנה התחתונה בקרית שמונה. מדובר באתר שחובה לבקר בו, כל ישראלי או תייר המגיע מחו"ל. מתחם תיירות שמשלב את נופיו הייחודיים של הגליל העליון ורמת הגולן, מחבר בין אנשים וחוצה גבולות בהעסקת עובדים מכל הדתות,  מחבר את ארץ ישראל של אז והיום, קיבוץ מנרה  והעיר - קרית שמונה, כל זה נולד ממהלך פילנטרופי של הגברת אלזי צ'רני וינברג, שתרמה את הקמתו של הרכבל לפני עשרים שנה כתרומה לתושבי קרית שמונה לאחר מלחמת לבנון הראשונה. חגיגות  העשרים לצוק ימשכו במהלך כל השנה.

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא חידוש בלתי פוסק ושמירה על יישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך  באתר המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית וכן פתיחת הרכבל לפעילות לילה (בקיץ).

בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין, בשיתוף עם קק"ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה נורדית (בדרגות קושי שונות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון  המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין הקיבוץ לעיר. צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון  מגבש וייחודי לכל המשפחה.

בעולם התרגלו לראות אתרי תיירות מובילים המשלבים בין לינה ואירוח לבין אטרקציות ייחודיות הכלולות בחבילת האירוח. בישראל, מהווה צוק מנרה את הסנונית הראשונה, אשר נטל לידיו את ניהול מתחם האירוח בקיבוץ מנרה, "מנרה לודג'", על-מנת להציע לחובבי האקסטרים מקום המאחד תחת קורת גג אחת את כל הדרוש לחופשה ספורטיבית אולטימטיבית.

המתחם מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר, מספק נוף ציורי וכפרי שנשקף מכל עבר: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם.. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה free pass  לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.

 מנרה לודג' מתחם האירוח מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות, סיורי עששיות מרתקים מלווים בחידות וסיור זריחה בטבע המתעורר לחיים.

האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה.

חפשו אותנו ב-

www.cliff.co.il 04-6908198

  

תיירות נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד