י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו: הח"כ הערבי מתייחס לדיל עם החרדים

טיבי: יהדות התורה אף פעם לא פגעה בנו

בצל הדיונים סביב חוק הלאום וסביב חוק הגיוס, וכאשר ברקע דיווחים על דיל נרחב בין החרדים לסיעה הערבית המשותפת גם על חוק הלאום, חה"כ אחמד טיבי מרמז על הדיל: "מילה של גפני - זה מילה"

טיבי: יהדות התורה אף פעם לא פגעה בנו
משה גפני ואחמד טיבי צילום: פלאש 90

בצל הדיונים סביב חוק הלאום וסביב חוק הגיוס, וכאשר ברקע דיווחים על דיל נרחב בין החרדים לסיעה הערבית המשותפת גם על חוק הלאום, חה"כ אחמד טיבי מרמז על הדיל ואומר היום כי, "מילה של גפני - זה מילה".

במהלך דיון שהתייקם הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים שעסקה בהטבות מס לישובים, אמר חה"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כי "חוק המואזין נקבר, מילה שלי זה מילה, מילה שלו (גפני א.ק.) זה מילה. אצכלם", פנה טיבי לחה"כ איתן ברשוי מהמחנה הציוני, "מילה זה לא מילה".

טיבי התייחס לדיווחים על דיל רחב עם החרדים גם על חוק הלאום ואמר כי, "חוק הלאום מתרחק לא בגללי ולא בגללם (החרדים א.ק) אלא בגלל ישראל ביתנו".

טיבי הוסיף ואמר לנציג מחנה הציוני איתן ברושי כי, "אתה שייך למפלגה שדפקה אותנו חמישים שנים, יהדות התורה אף פעם לא פגעו בנו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם תיעוד של חה"כ אחמד טיבי פונה ליו"ר וועדת הכספים לקראת דיוני חוק המואזין, "אני פונה אליך ח"כ גפני לעניין ההבנות שהיו בנינו, ההבנה שאתה גילית לציפור הנפש שלנו. היום זה עולה לסדר היום בוועדה החוקה. גם ח"כ וקנין התייחס לעניין בזמנו ואמר תחתך ידי ולא אצביע בעד זה".

ח"כ משה גפני השיב לטיבי ובכך אישר לראשונה את הדיל החסוי בין השניים שנחשף ב'בחדרי': "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בנינו. לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו"ר הקואליציה ועם מציע ההצעה וזו עמדת יהדות התורה וש"ס. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו. יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית". כך נראה גפני אומר את הדברים בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

גפני הוסיף ואמר, "מה שזה יעשה, זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו"ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון, לא תהיה הצבעה".

בנוסף התחייב חה"כ גפני, כי יתעקש גם בעניין חוק הלאום שלא להעבירו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד