ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אחרי לילות ארוכים בעלטה: הצפתים יצאו להפגין

משנה: כבר ימים ארוכים שתושבי שני בניינים בצפת מנותקים מחשמל, היום הם יצאו להפגין ולמחות נגד ראש העיר שמסרב לטענתם לחתום על אישור לחברת חשמל. העירייה בתגובה: "עיריית צפת אינה הכתובת, אך תעשה כל שביכולתה לסייע"

אחרי לילות ארוכים בעלטה: הצפתים יצאו להפגין
צפת בעלטה צילום: דוד כהן - צפת בתנופה

היום הפגינו אל מול בניין עיריית צפת תושבי שני הבניינים שנותקו כבר בסוף השבוע שעבר מחשמל. התושבים מוחים על כך שראש העיר נסוג מהתחייבותו, לדבריהם, להורות לחברת חשמל לחבר את הבניינים לרשת החשמל לאחר אישור של מהנדס חשמל. התושבים טוענים כי כבר אמש הגיע לשולחנו של ראש העיר אישור ממהנדס חשמל אך ראש העיר לא עמד בהתחייבות והם עדיין יושבים בחושך.

כזכור, כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', מדובר בתושבים חרדים בשני בניינים חדשים בעיר צפת שנותקו מרשת החשמל בשל העובדה שלבניינים אין עדיין טופס 4. התושבים המתוסכלים נאלצו לחבר גנרטור שמספק חשמל מועט ומאפשר שימוש בתאורה וקירור במקררים בלבד, כך שבימים החמים העוברים עלינו אין לתושבים אפשרות לקרר את הבית או לכבס את הבגדים.

בשיח שבין העירייה לתושבים גילו התושבים כי כדי לקבל טופס 4, צריכים הבניינים לעבור הליך של תב"ע מחדש, הליך שיכול לקחת שנתיים.

כחלק מהניסיון להאבק ברוע הגזירה הגיעו אמש ילדי הבניינים אל הלובי המואר חלקית והכינו שלטים עליהם כתבו "רוצים בגדים נקיים" ו"רוצים להתקלח במים חמים". היום כאמור הפגינו התושבים בדרישה להחזרת החשמל.

מעיריית צפת נמסר בתגובה: "הבניין נמצא במצב של כונס נכסים, ללא טופס איכלוס, עם בעיות רישוי וצו הפסקת עבודה. במצב זה ניתנו מפתחות לדיירים שאכלסו את הדירות כשהן מחוברות לחשמל זמני בצורה לא חוקית ומסכנת חיים.

בשבת האחרונה עלה באש ארון חשמל ועקב כך נותק החשמל לאלתר. כעת באחריות הכונס להסדיר את סוגיות הבטיחות והאישורים הנדרשים לקבלת טופס איכלוס. עיריית צפת אינה הכתובת אך תעשה כל שביכולתה לסייע ולהקל על הדיירים שנקלעו למצב בעייתי זה ותקצר כל הליך בירוקרטי שיונח על שולחנה מצד הכונס".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד