ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"להתבונן בתפארת עבר"

עם 80 צאצאיו: הנגיד שב לעיר הולדתו בפולין

הנגיד המיליארדר החסידי, מגדולי מחזיקי עולם החסידות בדורנו, ערך מסע מרגש בעיר הולדתו שבפולין, יחד עם לא פחות מכשמונים מנכדיו וצאצאיו כן ירבו

עם 80 צאצאיו: הנגיד שב לעיר הולדתו בפולין
הנגיד ר' אליש אנגלנדר צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הנגיד החסידי מבריטניה, הרב החסיד ר' אליש אנגלנדר, מחסידי מכנובקא בעלזא ומגדולי מחזיקי עולם החסידות, יצא בשבוע האחרון יחד עם שמונים מנכדיו וצאצאיו למסע על קברי הצדיקים ועיר הולדתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גולת הכותרת של המסע, שנקרא 'זכור אהבת קדומים', הייתה השבת - פרשת פנחס - בה התאחדו בני המשפחה בעיירה קרעניץ בפולין, שם נולד ר' אליש ושם החזיק אביו ר' פנחס את המלון המפורסם בעיר. בני המשפחה פקדו גם את בית החיים במקום וביקרו בקבר הסבא ר' יהושע ז"ל.

המסע התחיל בעיירת צאנז, שם פקדו את ציון בעל ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א, וכן בקברים נוספים וכן בציון רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א.

במהלך השבת חילק הסבא לנכדיו סידור חדש כנוסח מכנובקא בעלזא וכן את הספר 'דברי יחזקאל', בחתימה אישית מהסבא הנגיד, וחוברת המספרת על עיר הולדתו. הנינים הביאו לסבא כמתנה תמונה של כל האדמו"רים על רקע המלון, כשהסבא הנגיד מתרגש עד דמעות.

בלוח הזמנים של המסע נכתב: "הנה מה טוב ומה נעים, בנסיעתנו יחדיו, להתבונן בתפארת עבר, לשאוב מלוא חופנים מהדורות הקודמים, להלך בדרכיהם וללמוד ממעשיהם. גם התפילות על קברי צדיקים ובפרט קברי אבות משפחתנו, יהיו לנו בעזר השי"ת לברכה, להיוושע כל אחד בנצרך לו במידה טובה ישועה ורחמים".

"אשרינו שזכינו לעטרת ראש משפחתנו ההורים שליט"א – יאריך השי"ת ימיהם ושנותיהם בנעימים, מתוך בריות גופא ונהורא מעליא, ויזכו לראות שפע נחת דקדושה מכולנו כאחד יחד, בשמחה ובטוב לבב".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד