י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כשרוצים יש כסף"

הח"כים החרדים הפגינו: "פה בכל מזג אוויר" | צפו

שלושה חברי כנסת ממפלגה חרדית בולטת במשכן יצאו להפגין לצידם של משגיחי הכשרות, המוחים על הכוונה להעסיקם תחת חברות כוח אדם, במסגרת הרפורמה ההיסטורית המתוכננת בתחום

הח"כים החרדים הפגינו: "פה בכל מזג אוויר" | צפו
ח"כי ש"ס עם המשגיחים

עשרות משגיחים הפגינו הערב (רביעי) מול משרד האוצר, נגד הכוונה להעסיקם ע"י חברות כוח-אדם, דבר שעלול לדבריהם לפגוע בשכרם ובאיכות הכשרות.

ההפגנה נערכה לאחר שבתחילת השבוע אישרה הממשלה את רפורמת הכשרות, בפעילותם של השרים דרעי ואזולאי, שקבעו כי תוך 60 יום יכין צוות מיוחד המורכב מנציגי משרד הדתות והאוצר, תזכיר חוק שבמסגרתו יוקם מערך כשרות, אשר תחתיו יעמדו משגיחי הכשרות.

הרפורמה הגיעה בעקבות פסיקת בג"ץ כי משגיחים לא יוכלו להיות מועסקים תחת בעלי עסק, דבר שעלול להוות פגם באיכות הכשרות.

המפגינים קראו ליו"ר הסתדרות אבי ניסנקורן להשבית על המוקדים החזקים במשק, כדי להלחיץ את משרד האוצר שיפעל לטובתם.

גם חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, דני סיידה וינון אזולאי השתתפו בהפגנה וקראו להסתדרות לפעול לטובת משגיחי הכשרות.

חה"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "יש מי שמנסה לצייר את המאבק הזה על תנאים ועל שכר - זה מאבק על שוויון במדינת ישראל. אני אומר לכם, כמי שנמצא לפעמים בוועדת הכספים, יש לאוצר כסף כשרוצים ומבינים את החשיבות אז יש כסף אלא שלצערינו הרב מדינת ישראל רואה במשגיחי הכשרות כסוג ב'".

לדברי מלכיאלי, "אנחנו לא ניתן להפקיר אתכם. אנחנו קוראים להסתדרות, אנחנו דורשים השבתת נמלים ואת הגופים הגדולים. אני קורא לניסנקורן, כשאתה רוצה אתה יודע להשבית גם את נתב"ג אנחנו נעשה הכל על מנת שנצא מחוזקים".

ואילו חה"כ סיידה אמר למפגינים: "תנועת ש"ס, והעומד בראשה הרב אריה דרעי, שחרטה על דגלה את הנושאים החברתיים ואף מקיימת אותם הלכה למעשה, הוכיחה שוב שהיא הראשונה שמתייצבת לצד החלש ומקימה קול זעקה ומחאה לביטול המתווה שיחליש את מעמדם".

עוד הוסיף סיידה: "נעמוד פה בכל מזג אוויר עד שמעמדם של המשגיחים יוסדר. נלחם בוועדות, במליאה ובשטח".

גם חה"כ ינון אזולאי קרא ליו"ר ההסתדרות ניסנקורן לסייע למשגיחים, כשהוא מצהיר: "אי אפשר לפגוע בכשרות, אנחנו רוצים שכל המשגיחים יעברו עם משכורת מכובדת". לדבריו: "זה לא מאבק שלכם משגיחי הכשרות, זה מאבק שלנו. אנחנו במאבק הזה אסור לנו להפסיד, כי אנחנו לא יודעים להפסיד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד