י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאבקות בזבל

בהצלחה! הנשים החרדיות גויסו למטרה הנעלה

מועצת רובע האקני בלונדון מחזיקה אצבעות לנשים החרדיות שגויסו למען מאמצי השכנוע של התושבים החרדים להגביר את מיחזור האשפה שיהפוך לזבל אורגני, זאת בתקווה שהן תצלחנה במשימתן

בהצלחה! הנשים החרדיות גויסו למטרה הנעלה
פחי אשפה צילום: pixabay

נאבקות בזבל: נשים חרדיות גויסו על ידי מועצת רובע האקני שבלונדון, כדי להילחם בזריקת זבל אורגני ולשכנע את חברי הקהילה היהודית למחזר.

המאבק למחזר כמה שיותר עולה מדרגה וברובע האקני שבלונדון גויסו למאמצי ההסברה והשכנוע דווקא נשים חרדיות. הסיבה לבחירה בנשים חרדיות לקמפיין ההסברה נובעת מהעובדה שהשכונה היהודית הגדולה, סטאמפורד היל, נמצאת בשטחו של הרובע, כך פורסם ב-CIWM.

מכיוון שבמשפחות החרדיות יש לרוב מספר נפשות גדול, שמשפיע על כמות הזבל האורגני שמייצרת כל משפחה ומכיוון שלאמהות החרדיות יש השפעה גדולה על הכנת הארוחות לכמות גדולה של אנשים, שבמהלך ההכנה שלהן נוצר לא מעט זבל אורגני, מועצת הרובע בחרה לגייס דווקא נשים חרדיות.

כל ניסיונות העבר להשפיע על הקהילה החרדית, המונה למעלה מ-4000 משפחות, להגדיל את כמויות הזבל הממוחזר לא צלחו ובשנה שעברה נוצר פיילוט אליו גויסו כמה נשים חרדיות, שהסבירו על חשיבות המיחזור ואיך למחזר בצורה נכונה בהרצאה שהועברה בפני למעלה מ-500 משתתפים.

ההרצאה הייתה להצלחה והובילה לעלייה של למעלה מ-13 אחוזים בכמויות האשפה שנאספו למיחזור באזור.

בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, גייסה המועצה גם השנה קבוצת נשים חרדיות שעברו הדרכה והן עוברות מדלת לדלת על מנת לשכנע את התושבים ובעיקר תושבות השכונה להפריד בין זבל אורגני לזבל רגיל ולמחזר.

אחת מהנשים החרדיות שהתגייסו למאמצי השכנוע סיפרה ל- CIWM: "אני ממחזרת כבר זמן מה, שכן אני מודאגת מהשפעת האשפה על הסביבה שלנו. כשראיתי את המודעה על חיפוש תושבות מקומיות לעידוד אחרים למחזר פסולת, חשבתי שזו תהיה הזדמנות מצוינת עבורי לעודד עוד אנשים בקהילה למחזר".

באם יצליח מבצע השכנוע של הנשים החרדיות, צופה המועצה כי עוד 138 טונות של אשפה יופנו למיחזור במקום לפחי האשפה.

אשפה מיחזור זבל נשים חרדיות לונדון שכנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד