י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כל העולם יודע על זה"

בתום 20 יום: החשוד המרכזי במירון משתחרר

לאחר 20 ימי מעצר, החשוד המרכזי בפרשת השחיתות הנרחבת במירון - יושב ראש ועד היישוב, מרדכי הלפרין - צפוי להתשחרר

 בתום 20 יום: החשוד המרכזי במירון משתחרר
מרדכי הלפרין יו"ר מירון צילום: מיילך גרסטל

לאחר ששהה 20 יום במעצר, סירב בית המשפט לבקשת המשטרה להאריך בפעם החמישית את מעצרו של יו"ר ועד מירון מרדכי הלפרין, בשמונה ימים נוספים. הלפרין חשוד בביצוע עסקאות שונות במקרקעין ביישוב מירון, וזאת בתמורה לשוחד ומרמה.

יחד עם הלפרין נעצרו 22 חשודים נוספים, בהם גם מקורביו. מרבית החשודים שוחררו לאחר חקירתם, וחמישה מהם הוארך מעצרם למשך מספר ימים ואז שוחררו. הלפרין, שעל פי המשטרה הוא החשוד המרכזי, שהה עד כה במעצר 20 ימים ופרקליטתו עו"ד טליה גרידיש ביקשה מבית המשפט לשחררו בתנאים.

"אנו עדים לחקירות של אנשי ציבור לא מעטים, אבל גם הם, מראש הממשלה עד אחרון הפקידים לא יושבים במעצר" טענו פרקליטיו של הלפרין, "אחרי שנחקרו ושוחררו הרבה אנשים, וכל העולם יודע על זה, מי שאוהב אותו יעשה שיבוש, ומי שלא אוהב אותו יעשה שיבוש הפוך" וביקשו לשחררו בתנאים מגבילים.

השופט יריב נבון ציין כי מאז מעצרו "החשד התגבר וככל שהחקירה מתקדמת, נאספות ראיות נוספות המחזקות את החשדות כנגדו". הוא אף התייחס לשחרורם של שאר החשודים בפרשה "ורק חשוד זה נותר במעצר, עד כה בצדק רב, לנוכח חלקו העיקרי והמרכזי בעבירות המיוחסות לו". יחד עם זאת, "כעת אין מנוס מהזזת המטוטלת לעבר זכויותיו של החשוד עצמו". השופט הוסיף "לטעמי לא יהא בכך כדי לפגוע בחקירה או בפעולת החקירה".

במשטרת מחוז צפון התנגדו לכך, אך השופט יריב נבון מבית משפט השלום בטבריה קיבל את עמדת ההגנה, והורה לשחרר את הלפרין בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית בכפר חב"ד למשך שבוע, במהלכם יוכל לצאת לתפילות. ערבות אישית וצד ג' בסך 20,000 ש"ח, הפקדה של 25,000 ש"ח, צו איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בחקירה למשך חודשיים.

המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו בפועל, וזאת על מנת שיוכלו לשקול להגיש ערר לבית משפט המחוזי, והשופט נעתר לבקשה ועיכב את שחרורו של הלפרין בפועל, עד למחר בשעה 12:00.

מרדכי הלפרין, מאז מעצרו, הכחיש במהלך חקירותיו את החשודים שמייחסת לו המשטרה, ובפני בית המשפט טען לא פעם, כי מדובר בחיסול פוליטי של מתנגדיו, שחיפשו חומרים מכפישים נגדו.

מרדכי הלפרין פרשת השחיתות במירון קבלת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד