י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי ההפסד הצורב

רביץ מדבר לראשונה: אני בהלם מוחלט. אין לי תשובה איך זה קרה

אחרי ההפסד הצורב בפריימריז לראשות "דגל" בביתר עילית, היו"ר המודח מדבר לראשונה: "21 אנשים שהבטיחו לו שיצביעו לי, ומתוכם 11 חברים שינו את דעתם. אין לי ספק שאם היה פריימריז פתוחים הייתי מנצח • רביץ העניק לזלץ את ברכתו: "הוא לא יעבור את מה שאני עברתי"

רביץ מדבר לראשונה: אני בהלם מוחלט. אין לי תשובה איך זה קרה
דודי זלץ ויצחק רביץ צילום: שלומי כהן

אחרי ההפסד הצורב, סגן ראש העיר יצחק רביץ מדבר לראשונה על ההפסד לטובת דודי זלץ בפריימריז הפנימיים בעיר ביתר עילית.

בראיון לפרשנים אבי בלום ויעקב ריבלין ב'קול חי' אומר יצחק רביץ, "אין לי תשובה איך זה קרה, אני עדיין מבולבל מאוד. אני לא מתבייש לומר - אני פשוט בהלם מוחלט".

רביץ טוען כי, "היה לי 21 אנשים שהבטיחו לו שיצביעו לי. היו 11 חברים ששינו את דעתם. אני לא יודע להסביר מה מה קרה". לדבריו, "הגוף הבוחר היה הרכב מנצח לצד השני וביקשתי מדגל התורה - או לתת לכל הציבור לבחור, או לחילופין שיואילו נא חברי הגוף הבוחר להיבחר בעצמם".

רביץ טוען כי אם היו מתקיימים פריימריז פתוחים לכלל תושבי העיר, "אין לי ספק שאם היה פריימריז פתוחים הייתי מנצח בלמעלה מ-90% אבל אני לא רוצה להתלונן על מה שהיה".

רביץ נשאל האם לדעתו היה התערבות פוליטית מהדרג הגבוהה בתנועה בהליך הבחירה ואמר; "היה פה התערבות במנגנון. לא יודע אם מההנהגה או מהשדרה שסובבת רבנים, אבל הייתה פה התערבות מסיבית שהביאה השפעה חיצונית על החברים". רביץ הוסיף, "דיברו איתי יעקב אשר ומקלב ואני אמור להפגש עם גפני לא ראיתי טביעות אצבע שלהם בהתערבות בבחירות".

רביץ התייחס לזוכה דודי זלץ ואמר כי, "יש פה ניצחון טכני מוצלח מאוד של דודי זלץ שהגיע להסכמים יותר טובים ממני עם הנציגים. אני מוריד לפניו את הכובע, כל בית כנסת יש דרישות והוא הצליח להגיע לסיכומים טובים", לדבריו, "כשנכנסתי לתפקידי, הציבור הליטאי היה ללא קשרים. פתחתי את כל מוסדות החינוך וכולם נכנסו למבנים בזכות הקשר עם ראש העיר".

על עתידו הפוליטי בעיר אמר רביץ, "אני מאוד מבולבל. לא חשבתי שזה יקרה אני לא יודע מה שאני עושה. עדיין לא החלטתי מה אני עושה. זו מכה מאוד קשה אישית בשבילי, האמנתי באנשים אני לא יודע איך לעכל את זה".

רביץ סיפר כי גם אמו, אלמנתו של מייסד דגל התורה הרב אברהם רביץ ז"ל התאכזבה מההפסד. "אמא שלי כאובה ברמה שאי אפשר לתאר. אני לא העזתי להרים לה טלפון וזה ממש כואב לי" אמר.

רביץ ברך את זלץ על ניצחונו ואמר, "אני מקווה שהוא ילך בדרך שאני סללתי. השארתי לו מעט מאוד עבודה בנושא הנוער ובנושא החינוך, מקווה שישתף פעולה עם ראש העיר, זלץ יצליח יותר ממני כי לא תהיה לו אופוזיציה כמוני. אני אגבה אותו. הוא לא יעבור את מה שאני עברתי".

דודי זלץ יצחק רביץ ביתר פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד