י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב סערה בכותל

הערוץ הסית: "בריונים חרדים" - ונאלץ למחוק

נשות הפרובוקציה הגיעו שוב בראש חודש לרחבת הכותל המערבי ועוררו סערה, שבמהלכה התלהטו הרוחות והובילו לשריפת סידור של הקבוצה. 'חדשות 10' פרסמו ציוץ מסית נגד הציבור החרדי, וחזרו בהם לאחר שנתקלו במחאה

הערוץ הסית: "בריונים חרדים" - ונאלץ למחוק
הסידור שנשרף בכותל

הפרובוקציות הקבועות של 'נשות הכותל' הצליחו היום, יום שישי, ראש חודש אב, להבעיר את רחבת הכותל המערבי ולגרום לעימותים קשים, שבמרכזם: שריפת סידור תפילה של הקבוצה הפרובוקטיבית.

על רקע הסערה ברחבת הכותל, פרצה סערה ברשת, בעקבות פרסום של חדשות 10 בטוויטר על כך ש"'בריונים חרדים' שרפו סידור תפילה". בציוץ שתוכנו הועתק מהודעת דוברות של 'נשות הכותל' נכתב: "תפילת ראש חודש אב של נשות הכותל לוותה באלימות קשה כנגד 150 המתפללות שהתפללו בתוך עזרת הנשים. זאת לאחר שבריונים חרדים ירקו עליהן, קיללו אותן והבעירו סידור תפילה שלהן והשליכו אותו על הארץ בעודו בוער".

עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג כתב בתגובה לנוסח הציוץ של ערוץ 10: ‏"בריונים חרדים" יש לכם את זה ביותר אנטישמי ומגעיל? אפילו על מחבלים לא ראיתי שאתם כותבים "בריונים ערבים". בעקבות כך הציוץ המסית - נמחק.

על אירועי הפרובוקציה בכותל המערבי, הגיבה הקרן למורשת הכותל המערבי כי היא "מצרה על העובדה שגם הבוקר כמידי ראשי החודשים האחרונים הפרו קבוצה קטנה של נשות הכותל ביודעין את סידורי התפילה שנקבעו בראש חודש אב, ולא נכנסו למתחם שהוקצה להן כדי למנוע את החיכוך. בכך, עוררו פרובוקציה וגרמו להפרות סדר קשות שהגיעו לאלימות בינן לבין מאות רבות של מתפללות ומתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש".

לדבריה, "הקרן השקיעה מאמצים רבים כדי לאפשר בתקופת ביניים זו את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט, אולם קבוצה זו לא נענתה להנחיות נציגי הקרן. צר לנו על כל האירוע הזה וקוראים לכל הצדדים לכבד את קדושת הכותל המערבי ואת נוהלי התפילה במקום".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד