י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כסף הוא לא הכל בחיים

בעקבות סכסוך בין המתפללים: בית הכנסת החזיר את סכום העתק לתורם

קהילה ירושלמית קיבלה סכום כסף גבוה לבניית מבנה בית הכנסת שלה. הקהילה נחלקה ולא הסכימה לקבל את תנאיו של התורם ועל כן קיבלו בני הקהילה החלטה מפתיעה ונדירה במיוחד - להחזיר את סכום התרומה במלואו לתורם: "הנהלת הקרן מאוד הופתעו לקבל את הכסף בחזרה"

 בעקבות סכסוך בין המתפללים: בית הכנסת החזיר את סכום העתק לתורם
נתי שוחט, פלאש 90

קהילה ירושלמית שעמדה בפני סיום בניית מבנה בית הכנסת שלה בשכונת רמות שבעיר, קיבלה סכום גבוה מתורם שהתנה את התרומה בקריאת בית הכנסת על שם בנו. חברי הקהילה שלא הסכימו ביניהם על תנאי התרומה החליטו באופן מפתיע להחזיר את הכסף, כך פורסם בעיתון 'ידיעות ירושלים'.

הסיפור החל לפני כשנה, כשלמרות שבנייתו של בית הכנסת לא הושלמה בשל חוסר תקציב, כשקהילת "בני הרמה" בשכונת רמות בירושלים חגגה את טקס חנוכת בית הכנסת שלהם. בית הכנסת, שבנייתו ארכה שנים ארוכות, נבנה באמצעות תרומות של חברי הקהילה ומתפללים, וכשהסתיים הכסף והמבנה נזקק לעבודות אחרונות, תרמה קרן פיצ'וטו הברזילאית את הסכום הסופי.

הקרן, אותה הקים המיליארדר היהודי ברזילאי שלמה אלפרדו פיצ'וטו על שם בנו שנרצח בידי כנופיות, שמה לעצמה לסייע לבתי כנסת שחסרים סכום אחרון לסיום בנייתם ובתמורה ישונה שם המבנה ל"זכור לאברהם" על שם בנו של התורם.

חברי הקהילה והמתפללים נקלעו לסכסוך ארוך כשחלקם מתנגדים לשינוי שם בית הכנסת בטענה ששינוי השם יפגע במתפללים שתרמו מהונם ומאונם למען המבנה.

בסיומו של הוויכוח החליטו בני הקהילה להחזיר תרומה בסך קרוב לחצי מיליון שקלים אל חשבונה של הקרן וגורם המעורה בפרטים אמר ל'ידיעות ירושלים' כי: "הנהלת הקרן מאוד הופתעו לקבל את הכסף בחזרה, זה מקרה ממש נדיר שדווקא מעיד שכסף הוא לא הכל בחיים".

תרומה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד