י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההסלמה בדרום

"נתניהו בישיבת הממשלה: "צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן

נתניהו התייחס הבוקר להתחממות ביממה האחרונה בדרום והבהיר כי "המדיניות שלנו ברורה - מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה" | ליברמן: "מציאות בלתי סבירה ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה" | בנט: "הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה"

"נתניהו בישיבת הממשלה: "צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא החם והבוער - ההסלמה בדרום הארץ. "במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה - מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה. זה מה שעשינו אתמול". אמר ראש הממשלה והוסיף "צה"ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. אני מקווה שהם קלטו את המסר, אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך".

בנוסף דחה נתניהו את הביקורת המופנית מבית ומחוץ, "שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים - זה לא נכון. איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו ונגיב בהתאם".

קודם לכן, לפני תחילת הישיבה, התראיינו השרים ליברמן ובנט לכלי התקשורת שעמדו בחוץ. "עברנו סוף שבוע סוער ולגבי המשך השבוע חשוב להדגיש שאין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר". אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הוא הוסיף ועידכן, "בסה"כ חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות או שנפלו בשטח פתוח או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן. יחד עם זאת, אותן רקטות שכן פגעו בשטח ישראל וגם אותן אזעקות ואנשים שרצים לממ"דים או למקלטים, גם זו מציאות בלתי סבירה ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה. אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות ואם לא יסיקו אז יצטרכו לשלם מחיר כבד."

שר החינוך נפתלי בנט, היה תקיף יותר, "משך שלושה חודשים אנחנו עדים לטרור אש של כאלף בלוני נפץ ותבערה על תושבי עוטף עזה. רק בימים האחרונים תושבי הדרום ספגו כ-200 רקטות.
בתזמון שנוח לו חמאס מכתיב שעכשיו תהיה הפסקת אש".

בנט חזר על דברם שאמר בכמה ראיונות לכלי התקשור בשעות האחרונות בצורה נחרצת, "שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה".

"אני ושרת המשפטים נתנגד בקבינט לכל הפסקת אש שמאפשרת לחמאס להתחמש מחדש ולהמשיך לשגר בלוני אש לעבר תושבי הדרום. הגיע הזמן לפעול". קבע בנט.

על פי דיווחו של ספי עובדיה ב'ערוץ עשר', נתניהו נועד עם השר בנט ממושכות לפני תחילת ישיבת המשלה, דבר שנמשך זמן רב ודחה את מועד תחילת הישיבה.

 

חמאס בנימין נתניהו נפתלי בנט אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד