י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אבל בנטורי קרתא

אחד המנהיגים הלך לעולמו - חמיו של יואליש

אבל בחוגי הנטורי קרתא: הגאון רבי אברהם יעקב עפשטיין זצ"ל מראשי ישיבת 'תורה ויראה' ומגדולי הקנאים במאה שערים הלך לעולמו בגיל 84

הגאון רבי אברהם יעקב עפשטיין זצ"ל
הגאון רבי אברהם יעקב עפשטיין זצ"ל

ברוך דיין האמת: בשכונת מאה שערים בירושלים הלך לעולמו הגאון רבי אברהם יעקב עפשטיין זצ"ל, מראשי מנהיגי ה'נטורי קרתא' שנחלה בשנים האחרונות והוא בן 84 בפטירתו.

המנוח היה מראשי נטורי קרתא, תלמיד חכם עצום ומתמיד ושקדן. היה חתנו של הרה"ח רבי אהרן שלמה הלוי קצנלבוגן זצ"ל מראשי נטורי קרתא והיה מקורב מאוד לרבי עמרם בלויא זצ"ל מנהיג נטורי קרתא.

נודע כתלמיד חכם עצום ובמשך למעלה מיובל שנים שימש כר"מ בישיבת 'תורה ויראה' של פלג הקנאים בשכונת מאה שערים.  היה ממשיך דרכם של מייסדי היישוב הישן בירושלים ולוחם מלחמתם גודר גדר ועומד בפרץ, לוחם מלחמות ה', עמד עם משמר הדת, הצניעות והקדושה, מגדולי לוחמי השבת.

כמידי ערב שבת היה עובר בעצמו לתלות המודעה המודיעה על זמן כניסת השבת ויציאתה. בדרשותיו החוצבים היה מרעיד את הלבבות. כמו כן היה מוסר שיעורם לבעלי בתים בעין יעקב, כשהיה מתבל את דבריו באמונה צרופה לעמוד בניסיונות הזמן. ידידות אמיצה הייתה לוו עם גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', כי המנוח ז"ל היה ידוע בדרשותיו הנלהבות מידי תקופה נגד הציונות. המשיך את מסורת הדרשה בליל תשעה באב מיסודו של המגיד הירושלמי הגאון רבי בן ציון ידלר זצ"ל בליל תשעה באב, מסורת שהחלה עוד בעיר העתיקה בבית הכנסת החורבה, ומאוחר יותר עברה לשכונת מאה שערים ליד בית המדרש 'ישועות יעקב'.

המנוח המשיך את המסורת כשמידי ליל תשעה באב התקבצו מאות איש לשמוע איך שהוא מקונן בארוכה על גלות השכינה.

הותיר אחריו דורות ישרים מבורכים. חתנו הוא יואליש קרויס קמב"ץ 'העדה החרדית' לשעבר. גיסו הוא מוישה הירש ז"ל ממנהיגי ה'נטורי קרתא'.

מסע הלוויה היום בשעה 15:30 בצהריים מישיבת 'תורה ויראה' ברחוב בעל התניא 11 בשוק מאה שערים בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נטורי קרתא הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד