י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות חריף בקבינט

השר: להפציץ משגרי עפיפונים, הרמטכ"ל סירב

על פי דיווח ב'החדשות', בישיבת הקבינט נערך עימות בין שר החינוך לרמטכ"ל, כשהראשון מציע להפציץ מהאוויר חוליות המשגרות בלוני ועפיפוני תבערה - והאחרון השיב בסירוב

השר: להפציץ משגרי עפיפונים, הרמטכ"ל סירב
עאבד רחים חטיב, פלאש 90

סיכום טרור השריפות מרצועת עזה היום: 17 שריפות פרצו במהלך היום, מתוכם אחת פעילה כעת, כך עולה ממעקב קבוצת "ביטחון שדה". מספר הפרחות בכלל הגזרות, אינו מדוייק אך עומד על כ-120 בלונים ועפיפונים בוערים, שהופרחו מרצועת עזה. כלל השריפות טופלו על ידי לוחמי האש של כבאות והצלה דרום, הרבש"צים, רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל.

בצה"ל מעריכים שסבב ההסלמה שהתרחש בסוף השבוע עדיין לא מאחורינו, כך דווח בחדשות ערוץ 10. על פי הדיווח, בין הצדדים אין בדיוק הסכמה על הפסקת אש. "היו מסרים שהועברו מישראל לחמאס בשני ערוצים: ערוץ המודיעין המצרי בניהול ראש השב"כ נדב ארגמן והערוץ של שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב שאותו מנהל שר הביטחון, אביגדור ליברמן" דווח.

במהלך היום תקף צה"ל מספר פעמים מפריחי בלונים בגבול רצועת עזה, ובאחד המקרים דווח על ידי הפלסטינים על מספר נפגעים. מאז הוכרזה הפסקת האש, לא שוגרו רקטות מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל, אך למרות המשך הפרחת הבלונים והעפיפונים, צה"ל הגיב באיפוק. 

לאחר הערכת מצב שנערכה בצה"ל, צה"ל הודיע בשעות אחר הצהרים (ראשון) כי הוחלט להציב סוללות כיפת ברזל גם במרחב גוש דן וכן לתגבר את הסוללות הקיימות ברחבי הדרום. כמו כן, ביצע צה"ל גיוס מילואים נקודתי, על מנת לתגבר את מערך ההגנה האווירית.

על פי הדיווח הערב ב'החדשות', במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה בקריה בתל אביב, נרשם עימות קצר בין שר החינוך נפתלי בנט לרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט. על פי הדיווח של ירון אברהם, בנט תהה "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות? אין כל מניעה משפטית. למה לירות ליד ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר".

על פי הדיווח, הרמטכ"ל אינזקוט השיב: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון". בנט שאל "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?". והרמטכ"ל תהה בתגובה: "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". בנט השיב "כן", והרמטכ"ל ענה לו "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".

במהלך ישיבת הקבינט, כך דווח במהדורת 'החדשות', התבטא שר האנרגיה יובל שטייניץ "אומרים ישראל בוערת, ישראל בוערת. ישראל לא בוערת". ראש הממשלה נתניהו טען כי "התקשורת מעצימה את הדברים, היא מלבה ומציגה את הדברים באופן מעוות".

עפיפוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד