י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בתום חודשי מרדף: נעצר המתפרע הסדרתי מלשכת הגיוס

לאחר מספר חודשים בהם היה מבוקש לחקירה, כשהוא חומק שוב ושוב מידי השוטרים, נעצר צעיר חרדי תושב שכונת גאולה בחשד לתקיפת שוטרים ומעצרו הוארך - על ידי השופטת החרדית הראשונה

בתום חודשי מרדף: נעצר המתפרע הסדרתי מלשכת הגיוס
הפגנה בסמוך ללשכת הגיוס בי-ם צילום: פיני גנץ

לאחר מספר ניסיונות כושלים, עצרה המשטרה הלילה צעיר בן 25 מירושלים, בחשד כי לפני כשלושה חודשים השתתף בהפגנה ובהתפרעות מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים וכחודש מוקדם יותר, תקף מדריך ושוטר שניסה להגן עליו.

שוטרי תחנת לב הבירה הגיעו בתקופה האחרונה מספר פעמים לביתו של הצעיר החרדי בשכונת גאולה בירושלים, אך הוא לא היה בביתו או שלא הגיב. גם כאשר מסרו לאשתו כי בעלה דרוש לחקירה, היא לא העבירה לו את המידע. החוקרים צלצלו לחשוד, ולטענתם, כאשר הבין במי מדובר - ניתק.

בלילה האחרון, בשעה 3:20 לערך, הצליחו השוטרים לשים את ידיהם על החשוד והוא הובא לחקירה. על פי החשד, בתחילת חודש ניסן תקף מדריך קבוצת שוטרים בסמוך לשכונת מאה שערים. לטענת המשטרה, שוטר זיהה אותו מאירועים קודמים והדף אותו מהמדריך. באירוע נוסף שקרה בלשכת הגיוס בירושלים, כך על פי החשד, השליך חפצים לעבר שוטרים ואף סטר לאחד השוטרים.

לטענת המשטרה, כך נודע ל'בחדרי חרדים', כבר לפני שלושה חודשים הוצא נגדו צו מעצר, והוא הוכרז "כדרוש לחקירה ועבריין נמלט, כאחד שהוצא נגדו צו מעצר". בחקירתו במשטרה, בחר לשמור על זכות השתיקה.

"מתקשרים אליו והוא מנתק, מגיעים אליו הביתה והוא לא נמצא", פירט חוקר המשטרה, שביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים, מחשש לשיבוש הליכי חקירה, סיכון הציבור והימלטות.

פרקליטו עו"ד רועי פוליטי ביקש לשחררו בתנאים מגבילים, וטען כי "קצת נלעג לציין עילת שיבוש וגם מסוכנות, שהאזכור האחרון שלה הוא מלפני שלושה חודשים". לדברי החשוד, הוא לא ראה שום הזמנה שהושארה לו מהמשטרה, וכי אשתו ילדה ושהתה בבית אמה, כך שהוא בקושי היה בבית, ולא ידע שמחפשים אותו.

השופטת חוי טוקר מבית משפט השלום בירושלים, שהדיון נערך בפניה, ציינה כי חוקר החקירה מקים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לו, ועצם זה שהוא סירב לשתף פעולה בחקירה "יש בכך כדי לחזק את החשד הסביר".

במהלך הדיון אמר חוקר המשטרה כי החשוד הורשע באוגוסט 2017 בעבירות של התפרעות, והושת עליו מאסר של 3 חודשים, "גם לאחר הרשעה זו המשיב כנראה לא נרתע" אמר.

לאחר ששמעה את המשטרה ואת פרקליטו של החשוד, השופטת טוקר החליטה להאריך ביומיים את מעצרו, עד ליום שלישי. במידה והמשטרה לא תבקש שוב להאריך את מעצרו, ישוחרר אז בתנאים מגבילים, הכוללים בין היתר איסור להתקרב 100 מטרים ללשכת בגיוס בירושלים, למשך שלושה חודשים.

לשכת הגיוס חרדי נעצר מאה שערים חוי טוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד