י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חצה את הקווים האדומים"

עימות חזיתי • בנט: "ליברמן שר ביטחון חלש"

הויכוח בין השר בנט לרמטכ"ל איזנקוט הביא לעימות חזיתי בין השר בנט לשר הביטחון ליברמן. הבוקר (שני) התייחס שר הביטחון בראיון לאולפן ynet לעימות בדיון הקבינט אמש ואמר, "פוליטיקאי שעושה סיבוב על גבו של הרמטכ"ל, זה אומר שלאותו בן אדם אין קווים אדומים"

עימות חזיתי • בנט: "ליברמן שר ביטחון חלש"
בנט ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הויכוח בין השר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני נפתלי בנט, לרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט - הביא לעימות חזיתי בין השר בנט לשר הביטחון אביגדור ליברמן. הבוקר (שני) התייחס שר הביטחון בראיון לאולפן ynet לעימות בדיון הקבינט אמש ואמר, "בלי קשר לדיוני הקבינט, מה שאני יכול להגיד, שפוליטיקאי אחד שעושה סיבוב על גבו של פוליטקאי שני, גם זה נראה די מגעיל למרות שזה עדיין בכללי המשחק".

"אבל", הוסיף ליברמן והתייחס לדבריו של בנט במהלך הדיון אמש, "פוליטיקאי שעושה סיבוב על גבו של הרמטכ"ל, זה אומר שלאותו בן אדם אין קווים אדומים. אני לא חושב שמן הראוי שבכלל נתייחס לזה".

בבית היהודי השיבו במתקפה על שר הביטחון ואמרו: "ליברמן הוא שר ביטחון חלש, נבוף ושקוף. עדיף שיתמקד במיגור הטרור בדרום".

עוד תקפו במפלגת הבית היהודי ואמרו, "בנט פנה לראש הממשלה לבצע פוליגרף על ההדלפה אמש, ומוכן להיות הראשון שיתייצב, השאלה אם ליברמן יהיה השני".

הבוקר התייחס בנט בראיון לגל"צ לעימות המתוקשר ואמר כי לא הוא זה שהדליף את הדברים מהקבינט, לדבריו, "זכינו ברמטכ"ל מעולה. גם אם לפעם יש מחלוקת - זה לגיטימי".

בישראל ביתנו לא נותרו חייבים למתקפה של בנט הבוקר, "צר לנו שבעצומה של לחימה, כששר הביטחון פועל להשבת השקט והביטחון, שר החינוך ומפלגתו החלו את מערכת הבחירות בקמפיין פוליטי להכפשת הרמטכ״ל ומערכת הביטחון". נמסר ממפלגת ישראל ביתנו.

עוד נמסר כי, "מפלגת ישראל ביתנו קוראת לבנט להתמקד בהכנת מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים ובשיפור התוצאות של תלמידי ישראל".

כזכור, עימות חריף התגלע אתמול (ראשון) בין השר נפתלי בנט לרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, במהלך ישיבת הקבינט המדיני בטחוני, שעסקה בנושא ההסלמה בדרום.

על פי הדיווח אמש ב'חדשות' והבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', בשלב מסוים בישיבה, עסקה השיחה באופי הרכב חברי חוליות משגרי בלוני התבערה, והעובדה שגם ילדים מעורבים בשיגורים. השר בנט שאל את אייזנקוט: "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות? אין כל מניעה משפטית. למה לירות ליד ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר", טען בנט. איזנקוט השיב לבנט: "אני לא חושב שלירות בנערים ובילדים, שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים, זה נכון".

בנט לא התרצה, המשיך ושאל: "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?". איזנקוט שאל בתגובה: "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". בנט השיב בחיוב, ואיזנקוט אמר בתגובה: "אני חולק עליך, זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".

הבוקר, התייחס בנט בראיון לגל"צ, ושלל את ההדלפות מהעימות בינו לבין הרמטכ"ל איזנקוט אתמול: "זכינו ברמטכ"ל מעולה. גם אם לפעמים יש מחלוקות - זה לגיטימי. מפקדים צריכים להביע את דעתם - ובסוף למלא את הוראות הדרג המדיני. לא אני הדלפתי מהקבינט. הצעתי לרה"מ לקחת את כולם לפוליגרף".

השר בנט נשאל אודות מתיחות שאולי קיימת בינו לבין השרה איילת שקד ממפלגתו: "יש ניסיון של חברינו בליכוד לסכסך ולהדביק לה תדמית של תקיעת סכין בגב", אמר בנט והוסיף, "זה לא יעבוד, הם לא מכירים אותה".

יצוין כי השר יובל שטייניץ מ'הליכוד' החבר גם הוא בקבינט, הכחיש הבוקר בגל"צ ואמר, "לא הבחנתי בשום סערה או עימות - קורה שיש דעות שונות".

הבוקר דווח כי השרים דרעי וליברמן פנו לראש הממשלה בדרישה לערוך בדיקות פוליגרף לחברי הקבינט, בנט ושקד הביעו הסכמה להיבדק. השר ישראל כץ סירב להיבדק בטענה כי לא ראוי ששרים יעברו בדיקות פוליגרף.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד