י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אבקשכם להתייעץ עם גדולי התורה"

אייכלר במכתב דחוף לחבריו: "סכנה איומה לציבור החרדי"

חה"כ ישראל אייכלר, שיגר הבוקר מכתב דחוף לחברי הסיעות ש"ס, יהדות התורה, והבית היהודי, בדרישה להתייעץ עם גדולי ישראל קודם ההכרעה על חוק הלאום: "עצם קיומו של חוק יסוד הנוגע המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג"ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי"

אייכלר במכתב דחוף לחבריו: "סכנה איומה לציבור החרדי"
פלאש 90

חה"כ ישראל אייכלר, שיגר הבוקר (שני) מכתב דחוף לחברי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, וכן לחברי סיעת הבית היהודי, בדרישה להתייעץ עם גדולי ישראל קודם ההכרעה על חוק הלאום.

"לקראת ישיבות הסיעה, ולפני ההחלטה על אופי ההצבעה בהצעת חוק הלאום, אבקש להביא בפניכם את המלכודת הטמונה בחוק המסוכן הזה", כתב אייכלר.

אייכלר הוסיף, "עצם קיומו של חוק יסוד הנוגע המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג"ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי. מכח חוק הלאום יוכל בג"ץ לקבוע בעתיד מהו לאום, מהו עם ומהו יהודי".

"מי שיצביע בעד החוק", מתריע אייכלר, "נותן יד ל'חוק כבוד האדם וחירותו 2', ויישא באחריות לתוצאות במשך עשרות שנים. עלינו לזכור, לציבור החרדי יש נציגות הכנסת ובעיריות. אין לו נציגים במערכת המשפט שיתמודדו עם פרשנות הבג"ץ".

בסיום, מבקש אייכלר מחבריו: "אבקשכם להתייעץ עם גדולי התורה לפני ההצבעה על החוק ולא לקחת על עצמכם את האחריות ההיסטורית למכשולות הסמויים בחוק הלאום".

קודם לכן הבוקר, חברי הכנסת אחמד טיבי ובצלאל סמוטריץ' תהו במהלך דיוני ועדת הלאום, מדוע בסיעות החרדיות לא התייעצו עם גדולי ישראל על החוק. "זה חוק יסוד, ותמיד החרדים התנגדו לחוקי יסוד. איך זה שהחרדים לא מבקשים להתייעץ עם הרבנים שלהם?". תהה טיבי

כזכור, חה"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ אתמול (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו, "על חוק הגיוס החרדים הלכו לרבנים לשאול לדעתם. על חוק יסוד הלאום, שעלול להתברר כחוק יסוד כבוד האדם וחירותו 2, הם לא חושבים בינתיים שיש סיבה להתייעץ עם הרבנים".

בכיר בסיעות החרדיות תקף את סמוטריץ' בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "סמוטריץ' יוצא למאבק נגד החרדים על חוק הלאום, לאחר שנכשל אתמול מול בנט. בן צור ומקלב אמרו לו אתמול: בוא תילחם איתנו נגד הרפורמים, זה לא עניין אותו. רק סעיף ההתיישבות היהודית מעסיק אותו".

הבכיר הוסיף ותקף, "סמוטריץ׳ מתנהג בבחינת עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס. ראינו בו תמיד כפרטנר. מסתבר שכשהוא צריך לקבל את סעיף ההתיישבות - האינטרסים החשובים כמו המלחמה ברפורמים, לא רלוונטיים אצלו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד