י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרדיפה נמשכת

הדאגה גוברת: הפקחים הגיעו לת"ת החסידי ונתנו ציון "נכשל"

ת"ת של חסידות באבוב זכה השבוע לביקורת של פקחי החינוך בבירה, משנכחו לגלות כי בתוכנית הלימודים לא נכללים, הלימודים אותם המשרד דורש, הם נתנו ציון "נכשל", המנהל הבטיח להתאמץ ולהשתפר | היום תתקיים פגישה בין מנהלי המוסדות למפקחים במטרה להגיע להבנות

הדאגה גוברת: הפקחים הגיעו לת"ת החסידי ונתנו ציון "נכשל"
פלאש 90

תלמוד תורה חסידי נוסף בשכונה החרדית סטמפורד היל בלונדון, קיבל דו"ח ביקורתי מאד מ"אופסטד" (האחראים על הפיקוח של מוסדות החינוך).

תלמוד תורה של חסידות באבוב, בהם לומדים ילדים מגיל שנתיים ועד גיל בר מצווה, עבר ביקורת בפעם השנייה בתוך שלוש שנים, אך הפעם קיבל ציון נכשל. כך מדווח אתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

בדו"ח נאמר, כי לעומת לימודי היהדות, לימודי ליב"ה היו חלשים מאד, וילדים בגיל שמונה למדו ודיברו רק ביידיש ובעברית.

כמו במוסדות חרדיים אחרים, גם בבאבוב לא נכנעו לתכתיבי משרד החינוך הבריטי, ולא לימדו את הילדים, מדע, טכנולוגיה, מדעי הרוח ואמנות יצירתית.

בנוסף, חוברות עבודה באנגלית ובמתמטיקה היו מחוקות בגרפיטי וחלקן היו מכוסות לגמרי, החוברות החילו שגיאות בסיסיות בשפה האנגלית, "המורים לא מוודאים שהתלמידים ילמדו בצורה הנדרשת", נכתב בדו"ח.

מנגד ציינו המפקחים, כי "המנהל החדש של הת"ת, התחייב להעלות את הרמה של לימודי החו"ל, להעניק עדיפות לאנגלית ולמתמטיקה". המפקחים ציינו כי הם ימשיכו לעקוב.

הדו"ח של המפקחים מתפרסם יום לפני שמנהיגים חינוכיים חרדיים, צפויים להיפגש עם "אופסטד", ולדון על הבעיות שבתי הספר ותלמודי התורה סובלים מהמפקחים. בפגישה שתתקיים היום, ינסו המנהלים להסביר למפקחים את הבעייתיות של החומר אותו הם דורשים ללמד.

הבעיה הגדולה ביותר של המנהלים, היא לא לימודי האנגלית והמתמטיקה, כי אם הדרישה ללמד בבתי ספר דברי כפירה לגבי האופן בו נברא העולם, וללמד תכנים שהם בבחינת "יהרג ואל יעבור".

יצוין כי גם בנושא זה, המפקחים העניקו ציון גרוע לתלמוד תורה, וציינו שהמנהלים לא נתנו לילדים אפשרות ללמוד על התכנים הללו.

כזכור, לפני כחודש התאספו ברחובה של שכונת סטמפורד היל שבלונדון כ-7,000 חרדים, מבוגרים וילדים, לאור קריאת הרבנים לקחת חלק ביום תפילה, כדי לזעוק ליושב במרומים שיסיר את האיום המרחף מעל בתי הספר ותלמודי התורה החרדיים באנגליה.

העצרת נפתחה בקריאה לילדים, "כשאתם מתפללים תצעקו, אבא, אבא תעזור לנו". אלפי האנשים זעקו בלב נשבר "שמע ישראל", וקיבלו על עצמם עול מלכות שמים.

רדיפה תלמוד תורה באבוב מפקחים לונדון גזירת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד