י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
להנצחת שמו של הנרצח

ערבים מעזה תרמו לבניית בית כנסת בישראל

משפחת שמרלינג המגייסת כספים לבניית בית כנסת לעילוי נשמת אבי המשפחה שנרצח בפיגוע בערב חג סוכות האחרון, קיבלה תרומה מגורמים מפתיעים במיוחד

ערבים מעזה תרמו לבניית בית כנסת בישראל
דולר, דולרים, כסף, תרומה, שטרות צילום: unsplash

תרומה מפתיעה לבניית בית כנסת אשר מוקם לזכרו של ראובן שמרלינג שנרצח בפיגוע דקירה בתחילת השנה, התקבלה מהמקום הכי פחות צפוי כשאיש עסקים פלסטיני מעזה וכמה ערבים ישראלים החליטו לתרום להקמת המבנה להנצחתו של הנרצח, כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

התורם העזתי שחושש לשמו ועל כן מבקש להישאר בעילום שם, תרם כמה אלפי שקלים ואמר: "לראובן היה לב לבן, בלי לכלוך. הוא אהב את כולם. הכרתי אותו בשנות ה-90. באותה תקופה הבאתי סחורות מסין ועבדנו יחד. הוא היה איש טוב. מה שעשו לו פשוט מזעזע. אם היו עוד אנשים כמו ראובן, השלום כבר היה מגיע מזמן".

הנרצח הי"ד. (באדיבות המשפחה)

אל איש העסקים העזתי הזה הצטרפו גם ערבים ישראלים מכפר קאסם ופלסטינים נוספים שהחליטו להראות את הכבוד והערכה שרכשו לנרצח בתרומה להנצחתו.

שי, בנו של ראובן סיפר כי לאביו תמיד היו חברים ערבים, חלקם אפילו הגיעו לשבעה: "הם אהבו וכיבדו אותו. זה לא הפתיע אותנו. גם במהלך השבעה הגיעו אלינו פלסטינים מעזה וערבים מכפר קאסם כדי לנחם אותנו".

כזכור, ראובן שמרלינג ז"ל נרצח בערב חג הסוכות האחרון במחסן שהיה בבעלותו בכפר קאסם כששניים התנפלו עליו ברצח מתוכנן ודקרו אותו פעמים רבות. שמרלינג היה אמור לחגוג באותו הערב את יום הולדתו ה-70 בחיק המשפחה.

ראובן שמרלינג אלקנה בית כנסת תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד