י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת הקציצה הבשרית >> פרסום ראשון

סוף לסאגה: בנט הכריע לטובת 'דגל התורה' בניגוד לעמדת ליצמן

לאחר ויכוח ארוך שהחל לפני כשנה וחצי בתוך סיעת "יהדות התורה" סביב תקנות המזון למוסדות החינוך, שר החינוך נפתלי בנט עושה סוף לסאגה ומכריע לטובת עמדת 'דגל התורה' - נגד עמדת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן • תקנות המזון יחריגו הגשת מזון שאינו בריא לתלמידי הישיבות

סוף לסאגה: בנט הכריע לטובת 'דגל התורה' בניגוד לעמדת ליצמן
אשר בנט ליצמן צילום: מרים אלסטר והדס פרוש, פלאש 90

בתום מאבק פוליטי ממושך שנמשך למעלה משנה, בעקבות החלטת שר החינוך להביא לאישור וועדת החינוך את תקנות המזון שקובעות כי מוסדות הלימוד יחויבו בהגשת מזון בריא - הגיעה הסאגה לסיומה.

שר החינוך נפתלי בנט הכריע בעד החרגת המזון המוגש בישיבות. בתחילה תוכנן כי מחר (רביעי) תתכנס ועדת החינוך ותאשר את התקנות, אולם בשל אילוצי חקיקה נדחה המועד.

בשיאו של המאבק על יישום תקנות המזון במוסדות הלימוד, דרש חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ממשרד החינוך להחריג את הישיבות הקטנות מן התקנות המוצעות, דבר שהוביל לקרב פנימי בסיעת 'יהדות התורה', כאשר בדגל התורה יחד עם סגן שר החינוך פרוש נאבקו בעמדת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שתמך בתקנות המזון ללא החרגה של הישיבות.

כאמור, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ועדת החינוך צפויה לאשר את תקנות המזון ולהחריג את הישיבות הקטנות, בניגוד לעמדתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

במכתב ששיגר שר החינוך נפתלי בנט ליו"ר ועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי, ביקש בנט לקיים דיון בנושא עוד בטרם היציאה לפגרה כדי להכניס את התקנות עוד בשנת הלימודים תשע"ט.

במכתב כותב בנט כי, "נוסח תקנות רחב אשר כלל מגבלות על כלל ספקי המזון במוסדות החינוך, לרבות אספקת מזון במוסדות החינוך באמצעות שירותי הסעדה. אולם, בעקבות ריביזיה שהוגשה ע"י חה"כ החרדים צומצמו התקנות והן כוללות היום מגבלה על מכירת מזון בשטח בית הספר בלבד".

בכך מכריע שר החינוך בנט, בקרב הפנימי בתוך סיעת 'יהדות התורה' שבשיאה חתם סגן שר החינוך פרוש על הסתייגות שהגישו חברי 'דגל', מה שהוביל לזעם של ממש  מצדו של סגן השר יעקב ליצמן שתמך בתקנות ללא החרגה.

בשיא המאבק נמסר מלשכתו של השר דאז ליצמן ל'בחדרי חרדים' כי, "לדעתו של שר הבריאות מדובר במהלך חשוב לטובת ילדי ישראל ובריאותם. הגיע הזמן שתלמידי מערכת החינוך החרדית יהנו מתזונה נכונה, מה שיתרום ללימודיהם ולעתידם והשר אינו חושב שיש להעלות את שכר הלימוד בשל כך".

במהלך השנה האחרונה התקיימו דיונים ממושכים בוועדה משותפת של משרד החינוך ומשרד הבריאות שהוקמה בכדי להחליט בנושא, בחלקם אף השתתף חה"כ יעקב אשר. מסקנות הוועדה היו כי תיאסר מכירת אוכל לא בריא בישיבות ובשאר המוסדות החרדים, אך יוחרגו המוסדות עצמם, והאוכל המוגש ע"י מטבחי הישיבות לא יוכנס לסעיפי הפיקוח.

מנהלי המוסדות הביעו שביעות רצון מפעילותו של חה"כ יעקב אשר, והודו לחברי הכנסת החרדים על כך שמנעו את היוזמה הזו שעלולה לייקר את שכר הלימוד והוצאות הישיבה.

הקציצה הבשרית תקנות המזון יעקב אשר יעקב ליצמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד