י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"את לא חרדית"

העצור החרדי שוחרר - ניפק 'עקיצה' לשופטת

עציר בן 25 מבני היישוב הישן בירושלים, שוחרר על ידי השופטת החרדית חוי טוקר, שדחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו. בטרם עזב את האולם ניפק החשוד 'עקיצה' לעבר השופטת, כשהוא מאשים אותה בכך שאיננה חרדית

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כפוי טובה: קיצוני ששוחרר ממעצר על ידי שופטת חרדית, הטיח בה כי היא איננה חרדית. זאת, מאחר והיא עובדת מדינה - דבר שלהבנתו אינו עולה בקנה אחד עם השתייכות לציבור החרדי.

יומיים לאחר שדווח ב'בחדרי חרדים' על מעצרו של צעיר בן 25 תושב שכונת גאולה בירושלים, הוא הובא בשנית לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך בשנית את מעצרו, בשלושה ימים נוספים.

הצעיר חשוד לתקיפת מדריך ושוטר בסיור במאה שערים וכן התפרעות בסמוך ללשכת הגיוס ובמשטרה טענו כי הארכת מעצרו נדרשת מחשש לשיבוש הליכי חקירה וסיכון ביטחון הציבור.

פרקליטו, עו"ד רועי פוליטי, אמר לשופטת בדיון כי מדובר באירועים, אשר כפי שדווח ב'בחדרי', התרחשו כבר לפני מספר חודשים. "אנחנו מדברים על אדם שאולי ביצע את מה שמיוחס לו לפני שלושה חודשים. הזמן מפיג מסוכנות - לא מגביר אותה, אם אין אירועים נוספים" אמר. פוליטי ציין גם כי לא הוגש כתב אישום נגד שאר החשודים בתיק זה.

גיסו של החשוד פנה לשופטת וסיפר כי הוא עצמו נעצר בתיק זה. "יש לי עבר פלילי עשיר, היה לי מעצר על תנאי, נעצרתי על שני תיקים". הוא התייחס לכך שהחשוד שותק בחקירה, ואמר: "יש עוד עצורים שלא ענו בחקירה. זה לא מצדיק להפלות אותו משאר העצורים בתיק הזה".

השופטת החרדית, חוי טוקר, שביום ראשון השבוע האריכה את מעצרו של הנאשם וכבר קבעה תנאים מגבילים לשחרורו, ציינה היום כי "אין עוד תכלית להמשך מעצרו של המשיב", והודיעה כי הוא ישוחרר בתנאים שקבעה.

התנאים המגבילים כוללים: איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך חודש; איסור להתקרב 100 מטרים ללשכת בגיוס בירושלים, למשך שלושה חודשים; הפקדה של 2,000 ש"ח, התחייבות עצמית, וצד ג' על סך 5,000 ש"ח.

עם סיום הדיון, השופטת טוקר עברה לדיון הבא. אולם לפני שהחשוד יצא מאולם בית המשפט, פנה לשופטת ואמר לה "אסור לעבוד אצל המדינה ומי שהוא עובד מדינה - לא יכול להיות חרדי". עד ראיה סיפר ל'בחדרי' כי השופטת שמעה, הבליעה חיוך, ואפילו הייתה במבוכה קלה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בעקבות הערה זו כלפי השופטת, איש שירות בתי הסוהר ראה זאת בחומרה, והוסיף לעצור אזיק נוסף לידיים ואזיק נוסף לרגלים.

עדי הראיה סיפרו ל'בחדרי' גם כי מוקדם יותר, בתחילת הדיון, פרץ העצור בשירה באולם בית המשפט. זהו איננו מראה חריג, וכל שופט מגיב לכך אחרת. ישנם המורים לשב"ס להוציא את העצור החוצה, אך השופטת טוקר המתינה דקה עד שקולו נחלש ואז החלה בדיון.

חוי טוקר תנאי שחרור חרדים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד