ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה

מפלגה קיצונית מציעה: טלאי "כשר" ליהודים

חבר מפלגה ימנית קיצונית באוסטריה מבקש לסמן מיהו יהודי האוכל "כשר" באמצעות הנפקת והצגת תעודה מיוחדת, הזעם בקהילות היהודיות במדינה וברשתות החברתיות גדול: "הדבר הזה עושה לי כאב בטן", אמר נשיא הקהילה היהודית

טלאי צהוב שענדו היהודים בשואה.
טלאי צהוב שענדו היהודים בשואה. צילום: פלאש 90

העיתון האוסטרי "ווינר צייטונג" מדווח, כי גוטפריד וולדהאוזל, חבר מפלגת הימין הקיצוני 'מפלגת החירות' וחבר המועצה של אוסטריה התחתונה, מבקש להעביר חוק אנטישמי מהזן הנחות ביותר, לפיו, רק יהודים שיירשמו כיהודים ויוכיחו כי הם אכן אוכלים רק כשר, יוכלו לרכוש בשר כזה בהצגת תעודה מיוחדת.

הסיכוי שהחוק יעבור, הוא קלוש, אך הקהילה היהודית באוסטריה סוערת, נשיא הקהילה היהודית אוסקר דויטש הגיב על ההצעה ואמר, "מה שמפחיד אותי זה שאנחנו מדברים שוב פעם על רשימות, כשמדברים על רשימה של אנשים שרק הם יכולים לקנות בשר כשר, זה בעצם רשימה של יהודים שחיים בצורה מסורתית, הדבר הזה עושה לי כאב בטן".

יש לציין שההצעה של האנטישמי הזה מופנית גם למוסלמים, לטענתו החוק שהוא מקדם, נועד למנוע צער בעלי חיים.

אנשים בקהילה היהודית בוינה סיפרו לעיתון "וינר צייטנוג", כי החוק הזה הוא חוק הזוי, "יש יהודים ששומרים כשרות בבית ולא בחוץ במסעדות, יש כאלה הפוך, יש כאלה שאוכלים כשר רק בפסח, יש כאלה שמתפללים בבית כנסת פעם בשנה, ויש כאלה כל יום, איך בדיוק יבדקו מי אוכל כשר, זו הצעת חוק הזויה".

התגובות להצעת החוק קשות. גולשים בטוויטר מציעים לסמן את היהודים בטלאי צהוב, ואז יהיה יותר קל לדעת מי הוא יהודי, חברים בקהילה היהודית בווינה "מזועזעים" מהצעות החוק הללו.

טלאי צהוב כשר בשר אוסטריה אנטישמיות מפלגת ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד