י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המרדף אחרי הנערה

מעצר לילי מוצלח הלילה ברמת בית שמש

משטרת ישראל הגיעה הלילה לרמת בית שמש - השכונה בה מתגוררים החרדים הקיצוניים ועצרה צעיר בביתו, בחשד למעורבותו במקרה התקיפה שאירע שלשום כנגד נערה חילונית שחלפה בשכונה בלבוש "לא צנוע", לפי אורח חיי תושבי המקום

תמונת אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
תמונת אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה (רביעי) עצרה המשטרה חשוד נוסף במקרה התקיפה שאירע ע"י חרדים קיצוניים בעיר בית שמש בתאריך ד' אב תשע"ח, כנגד צעירה המתגוררת במקום וצעיר נוסף שהיה עמה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המעצר הינו המשך ישיר של פעולות החקירה המאומצות שעושה המשטרה במטרה להגיע למעורבים העיקריים בתקיפה והבאתם לחקירה בגין מעשיהם המגונים גם בתוככי המגזר החרדי, זאת למען כלל התושבים והאזרחים שומרי החוק ועל מנת למנוע התרחשותם של מקרים דומים בעתיד.

במסגרת החקירה המאומצת שפתחה המשטרה שלשום, בעקבות כמה עשרות חרדים קיצוניים, שרדפו אחרי צעירה שעברה ברחוב ועפ"י החשד כמה מהם תקפו אותה וצעיר נוסף שהיה עמה, ערכו חוקרי המשטרה פעולות חקירה מגוונות, שהביאו לאיתור זהותו של חשוד נוסף כבן 27, תושב רמת בית שמש והוא נעצר הלילה בביתו.

החשוד הובא לחקירה במשטרה בחשד לאיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

היום (רביעי) יובא החשוד בפני בית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. חקירת המשטרה נמשכת.

יצוין, כי בדרך כלל כשהמשטרה מגיעה לבצע מעצרים בשכונות הקיצוניות, כמעט והדבר לא עובר בשקט. התושבים מתעדכנים ויוצאים להתעמת עם השוטרים במטרה למנוע את מעצר חברם, אולם הלילה המעצר צלח ללא עימותים. 

במשטרה ציינו הבוקר, כי "מהרגע בו התרחשה התקיפה, הגיעו למקום שוטרים ונפתחה חקירה מאומצת תוך שימוש במגוון נרחב של פעולות גלויות וסמויות שכאמור הביאו לאיתור זהותו של חשוד עיקרי במעשה ומעצרו. המשטרה תמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות כנגד כל עבירת תקיפה וזאת במטרה לתת לאזרח שומר החוק את תחושת הביטחון לה הוא ראוי בכל זמן ובכל מקום".

כזכור, תיעוד וידאו שפורסם אתמול לראשונה ב'ערוץ עשר', גרר אחריו סערה תקשורתית, בתיעוד נראית נערה הלבושה כחילונית, נמלטת מהמון חרדי קיצוני הרודף אחריה ומכנה אותה בכינויי גנאי וקללות.

במהלך המהומות עצרה המשטרה חשוד וכאמור, הלילה עצרה חשוד נוסף במעשה. 

בתוך כך, השרה לשוויון לחברתי ח"כ גילה גמליאל מ'הליכוד', התייחסה הבוקר למקרה התקיפה ואמרה כי "מדובר בפלגים קיצוניים, משולחי רסן, אלימים ומסוכנים המנסים להשליט טרור על נשים במרחב הציבורי. כך נכון להתייחס אליהם - כאל עבריינים. זו אינה רוח היהדות ואינה רוח הישראליות, והם אינם פועלים מטעמים דתיים או רוחניים. המרחב הציבורי שייך לכולנו".

"בראש ובראשונה יש למצות את הדין בחומרה עם התוקפים ולוודא כי אנשי משטרה וסיור עירוני מבטיחים את שלומן של נשים במרחב הציבורי גם בשכונות בעלות ציביון דתי או חרדי", קראה השרה.

לסיום ציינה גמליאל, "בשבוע הבא נציין את ט' באב יום חורבן הבית וראוי להזכיר שגם הדרת נשים היא שנאת חינם".

מהומות בית שמש תקיפה נערה חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד