י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מזור למחלה הנפוצה

החרדית שהמציאה מכשיר שיציל מיליוני אנשים

יהודית אברמס, מדענית חרדית, זכתה בסכום ענק על מכשיר מיוחד לשימוש ביתי שפתחה ושיכול להציל חיים של מיליוני נשים ברחבי העולם

רופא בבית חולים, אילוסטרציה
רופא בבית חולים, אילוסטרציה

בחודש שעבר זכתה יהודית אברמס, גיורת חרדית המתגוררת כיום בירושלים בפרס יוקרתי בסכום של 360,000 דולר. את הפרס קיבלה אברמס, שהייתה בעברה מדענית בסוכנות החלל של ארצות הברית, על המצאה ייחודית שיכולה להציל חיים של מיליונים ברחבי העולם, כך פורסם ב'טיימס אוף ישראל'.

ההמצאה הייחודית תאפשר ביצוע של סריקות בכדי לאבחן כמה שיותר מוקדם סרטן נשים ולטפל בו, שכן ההצלחה בהצלת חיי מטופלות עולה דרמטית כאשר אבחון המחלה מתבצע בשלביה הראשונים.

המכשיר שהמציאה אברמס ייסרוק את האזורים הרלוונטים ויזהה אם יש משהו חשוד המצריך בדיקה: "ברגע שהתכנה מגלה היתכנות לממצאים פתולוגים, המשתמשת מקבלת התראה ואפשרות לבחור לשלוח את התמונות לרופא באופן ישיר דרך האפליקציה", אמרה אברמס.

כיום סרטן נשים הוא גורם המוות הראשון מבין המחלות בקרב הנשים וזאת כיוון שהבדיקה לאבחונו יקרה ולא תמיד אמינה. המחלה מאובחנת לרוב בשלביה המתקדמים כשהאפשרות להציל את חיי החולה נמוכים יחסית. המכשיר אותו המציאה אברמס מתיימר להפוך את הקערה על פיה ולגרום לכך שרוב האיבחונים של המחלה יעשו בשלביה המוקדמים על ידי מעקב אישי רציף בבית של כל אישה ואישה.

התכניות זכו לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקאי וברגע שיושלמו המחקרים הקליניים, אברמס תוכל לבקש אישור לבניית אבטיפוס למכשיר. הכסף בו זכתה בתחרות יעזור לה בבניית אותו אב טיפוס ובסופו של דבר בהצלת חיי נשים רבות ברחבי העולם.

סרטן נשים חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד