י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניצחון לחסידות בעיר הדרומית

החברה המתנכלת תשלם לגוראים חצי מיליון

בפסיקה חריפה למדי, חייב בית המשפט את חברת המים של ערד לפצות את רבה של קהילת גור בעיר בסכום העולה על שש מאות אלפי שקלים, לאחר שניתקה את זרם המים לבית הכנסת המרכזי שם

החברה המתנכלת תשלם לגוראים חצי מיליון
הרב ביאליסטוצקי ועו"ד צבי רוזנטל בבית המשפט צילום: המצלם

חברת 'מעיינות הדרום' חויבה לפצות את הרב ביאליסטוצקי מקהילת גור בערד, בסכום של 602 אלף שקלים, במסגרת תביעה שכנגד שהליך שפתחה עיריית ערד נגד 'בית הכנסת של כולם המרכזי ערד'. כך עולה מפסק הדין, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בשנת 2016, הגישה עיריית ערד תביעה לפינוי בית הכנסת המרכזי בערד, לאחר שלטענתה פרצו חסידי גור, בראשות הרב צבי ביאלוסטוצקי, לבית הכנסת. היה זה בתקופה בה ראש העיר ניסה לקדם הידברות עם שר הבריאות דאז ונציגה של חסידות גור בכנסת, יעקב ליצמן, ותוך כדי ביצע לכאורה מחטפים וביקש פסק דין לפינוי בית הכנסת.

בית המשפט נעתר לבקשה, שהוגשה ע"י עו"ד צבי רוזנטל שמייצג את חסידות גור, והורה למחוק את אחד המשיבים, ששמו שורבב בטעות לכתב התביעה, שמנסחיו חשבו בטעות כי הוא הגבאי. במסגרת כתב ההגנה של הרב ביאלוסטוצקי, הגיש אחד הנתבעים, תביעה שכנגד, כלפי אלו שלטענתו מפריעים לניהול התקין של בית הכנסת, בין היתר; עיריית ערד, 'מעיינות הדרום', ראש העיר ניסן בן חמו ומנכ"ל העירייה גרי עמל.

בתביעה שכנגד נטען על ידי הרב ביאליסטוצקי, באמצעות פרקליטו עו"ד רוזנטל, גם כי מנכ"ל העירייה, גרי עמל, הורה לחברת 'מעיינות הדרום' לנתק את המים מבית הכנסת המרכזי, ובמסגרת כך נתבעו עיריית ערד והחברה לשלם למתפללי בית הכנסת המרכזי בגין נזקים מוערכים שנגרמו כתוצאה מהתנהלותן עם ניתוק המים.

בפסק דין שניתן היום על ידי השופטת מיטל חלפון, חויבה חברת 'מעיינות הדרום', שלא הגישה כתב הגנה, לשלם סכום של 602,915 ש"ח לרב ביאליסטוצקי. בנוסף, החברה חויבה לחבר את בית הכנסת לרשת המים העירונית, כאשר מי שישלם על העבודות היא עיריית ערד - שהורתה על הניתוק.

מפסק הדין, שהגיע לידי ב'בחדרי חרדים', עולה כי הסכום של 602 אלף ש"ח, כולל בתוכו פיצוי של 180,000 ש"ח בגין "עגמת נפש שנגרמו ועל התנהגות המחפירה, המבזה והמכפישה ערכים יהודיים מקודשים מדורי דורות, התנכלות לבית הכנסת ולמתפללים בתוכו, ולכל מה שזיק יהודי נודף ממנו", כתבה השופטת. בנוסף, נפסקו 100,000 ש"ח על לשון הרע, וכן סכומים נוספים על הוצאות חשמל, מים, קו טלפון, הוצאות ניקיון, היגיינה, אינסטלציה, תחזוקה ותיקונים.

יצוין, כי במקרים בהם נתבעים אינם מגישים כתב הגנה לבית המשפט, נוטים השופטים לפסוק כנגדם את הסכום המלא של התביעה, וזאת בכדי לגרום לנתבעים להתייחס ברצינות לתביעות. במרבית המקרים, הנתבעים מגישים את כתב ההגנה באיחור, בצירוף נימוק מדוע לא הגישו את כתב ההגנה בזמן - ופסק הדין נגדם מבוטל במקביל לפתיחת ההליך מחדש.

הרב צבי ביאלוסטוצקי מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה, כי מדובר בבית הכנסת המרכזי בערד, המשמש מקום תפילה לכל אזרחי ותושבי ערד מכל העדות. "מי שפגע במקום תפילה נותן על כך את הדין. בית המשפט בדיונים קודמים מתח ביקורת קשה על עיריית ערד ועל היועץ המשפטי של עיריית ערד חיים שימן המנסה לגרש את הציבור היהודי בערד", אמר הרב.

באשר לתיק התביעה העיקרי של עיריית ערד לפינוי בית הכנסת, הליך התביעה עדיין מתנהל והדיון הבא צפוי להיערך בתאריך 21/05/2019.

גור ערד בית כנסת מרכזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד