ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר שורת תיאומים

גדולי הדור במכתב לראשי הישיבות: שחילונים לא ידברו בקעמפים

ראשי מועצות גדולי וחכמי התורה, לצד רבנים נוספים מגדולי הדור, יוצאים במכתב חריף לראשי הישיבות, בו הם מזהירים שלא להביא "אנשים שאינם ממחנה היראים לדבר בפני הבחורים בקעמפים", לצד הדגשה של האיסור החמור ביציאה לחו"ל, "הגורמת לירידה רוחנית גדולה מאד ר"ל"

הגרי"ג אדלשטיין והגר"ש כהן. צילום: יעקב כהן
הגרי"ג אדלשטיין והגר"ש כהן. צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: גדולי ישראל, ובראשם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן והגר"ד לנדו, כתבו מכתב לראשי הישיבות על ימי בין הזמנים, בו הם קוראים שלא לעבור בתקופה זו על האיסור לצאת לחו"ל.

במכתב, שעותק ממנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב כך:

"לכבוד הדר"ג ראשי הישיבות שליט"א שלו' רב וברכה עד בלי די".

"כאשר מגיעים ימי בין הזמנים אשר נועדו ליתן רווח בין פרשה לפרשה, יש לעורר את התלמידים נ"י לשמור אורחותיהם עד מאוד ולקדש שם שמים בכל הליכותיהם, וכשם שת"ח ניכרים בחכמתם ובדעותיהם כן מוטלת עליהם החובה להיות ניכרים בדיבורם, מיוחדים וצנועים בלבושם [וכמבואר ברמב"ם פ"ה מדעות ה"א] בכל מקום שהם".

"גם אלו היוצאים מביתם בימי בין הזמנים, יש להזהיר מאד שלא לעבור על האיסור לצאת לחו"ל מלבד למה שהתירו חז"ל וכל העובר על דברי חז"ל הוא איסור חמור מאוד וכמו שכתב רבינו יונה בשערי תשובה ש"ג. ואין צריך לומר כמה חמור הדבר וכמה קלקול יש באלו שנוסעים לחו"ל לבדם שלא במסגרת המשפחה והנסיון מלמד כי השהיה בחו"ל בכגון זה גורמת לירידה רוחנית גדולה מאד ר"ל ועבירה גוררת עבירה, ועל ראשי הישיבות שליט"א לעמוד בתוקף על כך".

במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי', נרשמת גם התייחסות לקעמפים: "גם בענין הקעמפים המאורגנים לבחורי הישיבות היקרים, יש להיזהר שלא להביא לדבר בפני הבחורים אנשים שאינם ממחנה היראים לדבר השם, לא במילי דעלמא וק"ו לא בעניני דעות ופוליטיק".

את מכתבם מסיימים הרבנים במילים אלו: "וכידוע שזכות עסק התורה הוא הנותן חיים טובים ומאושרים לכל מי שעוסק בתורה וגם זה מגן על כל עם ישראל, ובזכות שמירת טהרתם של בני הישיבות שיחיו נזכה לראותם גדלים בתורה ויר"ש".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המכתב נכתב בתקופה האחרונה, לאחר שורת תיאומים בין ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

על המכתב חתמו גם חברי ועד הישיבות בינהם:הגר"ש רוזנגרטן, הגרי"מ וייס, הגרמ"מ פרבשטיין, הר"ב סולובייצ'יק, הגר"מ ברזובסקי, הגרימ"ד הלברשטאם ועוד.

מועצת החכמים מועצת גדולי התורה קעמפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד