י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התרגשות בעולם החסידי

בחלדודנא: 3 האדמו"רים מויז'ניץ ישבתו יחד

שלושה מלכים מויז'ניץ בחלדודנא אחת: האחים האדמו"רים מלונדון, ובית שמש יסתופפו השבת בצלו של האדמו"ר מויז'ניץ, במעונו שבעיירת הקיט חלדודנא שבבריטניה - והרוחות בעולם החסידי רוגשות

הרבי מויז'ניץ בעת שהותו בחלדודנא עם המארח הנגיד ר' יענקי אדלר
הרבי מויז'ניץ בעת שהותו בחלדודנא עם המארח הנגיד ר' יענקי אדלר

בעת שהותו של האדמו"ר מויז'ניץ בעיירת חלדודנא בבריטניה במשך שבועות הקיץ, מסתופפים בצלו רבנים מכל רחבי אירופה, הבאים לחסות לאורו. לקראת שבת קודש זו (דברים חזון), ישהו במעון הקיט של הרבי אורחים רמי מעלה: שני האחים האדמו"רים מויז'ניץ לונדון ובית שמש. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

האדמו"ר מבית שמש שוהה למנוחה בצל חמיו, האדמו"ר מויז'ניץ, בשבועות הקיץ. החידוש הפעם, כפי שנודע ל'בחדרי', הוא שלראשונה הורה לו הרבי להתעטר בבגדי מלכות אפילו בעת שהותו בצלו.

יש לציין, כי האדמו"ר מויז'ניץ עצמו היה נמנע מללבוש בגדי אדמו"רות כאשר היה מסתופף בצלו של דודו הגדול, האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, אולם כאן הורה הרבי לחתנו שאין להתנהג כן על ידו, ובמקום זאת עליו להנהיג ברמה כימי שהותו על יד חסידיו.

ואכן, במהלך השבת האחרונה ערכו יחדיו שני האדמו"רים טיש, כאשר האדמו"ר מויזניץ מערב את שיירי המאכלים משתי הצלחות כל העת - למען החסידים החפצים לזכות בשיריים משולחן גבוה.

לקראת שבת, כך נודע ל'בחדרי', יצטרף אל שני האדמו"רים אחיו הגדול של הרבי מבית שמש, האדמו"ר מלונדון, שיבוא לחסות אף הוא בצלו של האדמו"ר מויז'ניץ, שכידוע מעריכו ומכבדו עד למאוד ואף מעודד את קהילתו בלונדון.

האחים האדמו"רי"ם, כפי שנודע ל'בחדרי', ישהו במתחם המיוחד לבני משפחת המלוכה, ובמהלך השבת יערכו את השולחנות בצלו של הרבי. ביום תשעה באב גם יתפללו יחדיו, בתקווה שהימים האלו יתהפכו לששון ולשמחה במהרה.

במהלך שבוע הבא ימריא האדמו"ר מויז'ניץ מלונדון מעיירת חלדודנא, אל עבר מקום נופשו בעיירת ארוזה שבשוויץ, שם ישהה עד ראש חודש אלול, בעוד אחיו האדמו"ר מבית שמש ימשיך לשהות בצל חמיו הגדול.

וקווי ה' יחליפו כוח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד