י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פנטזיה

חזרה בה מהרעיון ההזוי נגד הישראלים

מועמדת לפרלמנט בשבדיה, הציעה במהלך ראיון שהעניקה בסופ"ש שעבר, פיתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני - בדמות הפיתרון הסופי של היטלר ימ"ש - ההצעה: להעביר את הישראלים לארה"ב - אלא שכעבור כמה ימים היא חזרה בה 

חזרה בה מהרעיון ההזוי נגד הישראלים
pixabay

מועמדת לפרלמנט השבדי חזרה בה מהרעיון שהציעה, להעביר יהודים ישראלים לארה"ב וכך יהיה אפשר להשיג שלום. לטענתה, היא חזרה בה משום שהרעיון היה "לא מספיק טוב".

אולדוז ג'בידי, שחקנית בעלת שורשים איראניים, המועמדת מטעם מפלגה פמיניסטית, אמרה אתמול (רביעי) כי היא ביקשה שיורידו קטע מתוך ראיון שפורסם ביום שישי בשוודיה.

"הדעה שלי היא קצת יותר פנטזיה", אמרה בראיון שפורסם ביום שישי האחרון, תוך כדי שייט עם פעילים אנטי-ישראלים נוספים לעבר עזה. היא האשימה את ישראל ב"גניבת קרקעות" ולקיחת פרנסתם של ערבים פלסטינים, היא האשימה את ארצות הברית בכך שהיא משתפת פעולה עם ישראל.

אולדוז תהתה, "אז למה שהאמריקאים לא יזמינו את החברים שלהם לאדמה שלהם?, רואה שהם נהנים להיות ביחד, הפלסטינים יכולים לחיות בשלום ולבנות מחדש את הארץ שהייתה פעם שלהם, אני יכולה להרשות לעצמי לפחות לחלום על פתרון כזה, נכון?".

אתמול אחרי שספגה ביקורת קשה מכמה חזיתות, כתבה ג'בידי בפייסבוק: "ביקשתי להסיר את הציטוט האחרון במאמר הנוכחי, מאמר שנוגע ליהודים, משום שהוא אינו מבטא בשום אופן את מדיניות היוזמה הפמיניסטית, וגם לא הצעה לפתרון פוליטי, אלא פנטזיה כי עכשיו אני מבינה שזה לא רציני".

יהודים שבדים מתחו ביקורת על דבריה וטענו שהם אנטישמיים. "להעביר יהודים בניגוד לרצונם לפתור בעיה? נשמע לי פיתרון סופי. פוליטיקה פמיניסטית", כתבה אניקה רוטשטיין, פעילה שוודית פרו-ישראלית.

הספינה לעזה שעליה היצה ג'בידי, היא ניסיון נוסף לשבור את המצור הישראלי על רצועת עזה, עשרות הנוסעים שעל הספינה צפויים להגיע לנמל אשדוד תוך ליווי של חיל הים הישראלי, אם הספינה אכן תתקרב לאיזור האסור לשיט שנקבע על ידי ממשלת ישראל.

שבדיה הסכסוך הישראלי פלסטיני משט לעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד