ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לראשונה

עורך חופות נעצר. לפיד תוקף: "טירוף של כפיה חרדית"

רב קונסרבטיבי שצפצף על החוק ונהלי הרבנות הראשית וחיתן זוגות ללא אישור, נעצר, נחקר ושוחרר • לפיד: "מול שיכרון הכוח הזה יש עתיד תתייצב במלוא כוחה" • הנהלת בתי הדין: "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון שבאותה העת היו ממזרים, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק - דבר שכל יהודי יירא שמים מגנה"

עורך חופות נעצר. לפיד תוקף: "טירוף של כפיה חרדית"
pixabay

דב חיון, רב קונסרבטיבי, שחיתן בני זוג בניגוד לנהלים ובעקבות דרישת בתי הדין הרבניים, הוא נחקר במשטרה בחשד לכך שחיתן את הזוג כאשר האשה אסורה הייתה להינשא ומוגדרת על פי ההלכה "פסולת חיתון".

ממשטרת ישראל נמסר כי מחובתה לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לאור החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך בישראל. לפי פקודות הנישואין והגירושין, כל מי שאינו רושם את הנישואין והגירושין שהוא ערך, דינו מאסר שנתיים.

גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה לאור החלטה של בית הדין הרבני בחיפה לפיה בית הדין מורה למשטרת ישראל לחקור את הרב לאחר שעבר על חוק העונשין ופקודת הנישואין והגירושין בישראל.

בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך בחר שלא להתייצב במועד הנקוב. לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר (חמישי) בסיומה שוחרר והוא צפוי להיחקר בימים הקרובים פעם נוספת.

עוד הדגישו, כי המשטרה הינה רשות מבצעת הפועלת רק בהתאם להוראות החוק (הרשות המחוקקת) ולהחלטות שיפוטיות (הרשות השופטת). מכאן ראוי שכל טענה ביחס לנושא תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחוייבים על פי חוק לאכוף את אותן החלטות.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה למעצרו, "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון שבאותה העת היו ממזרים, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק - דבר שכל יהודי יירא שמים מגנה. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק".

מעצרו עורר סערה בקרב אנשי השמאל בישראל, שזעמו על מעצרו של חיון, גם ח"כ יאיר לפיד לא פספס וכמובן איך לא האשים את החרדים ולא את האיש שעבר על חוקי המדינה: "בחמש וחצי בבוקר הופיעו שוטרים בביתו של רב קונסרבטיבי בחיפה וזימנו אותו לחקירה דחופה. סיבת החקירה: עריכת חופה. זה בלתי נתפס, אבל זה אמיתי. רב בישראל נחקר על כך שחיתן זוג, יהודי ויהודיה, מבני קהילתו. זהו טירוף של כפיה חרדית". קבע לפיד.

"השתגענו? תחשבו על יהדות העולם. מה צריכים לחשוב מיליוני יהודים בארה"ב (שם הרפורמים והקונסרבטיבים הם רוב מוחלט) שמתעוררים הבוקר ושומעים שבעיני מדינת ישראל אמונתם הדתית היא עבירה פלילית? מה זה אומר עלינו שישראל הפכה להיות הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה ליהודים אין חופש דת?". שאל לפיד בזעם.

לסיום אמר, "הממסד הדתי משוכנע שאם הוא שולט בנתניהו, הוא שולט במדינה. לא נאפשר את שיבוש המערכות הזה. מול שיכרון הכוח הזה יש עתיד תתייצב במלוא כוחה". 

קונסרבטיבים חופה ממזרים פסולת חיתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד