י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החשד המחריד נחשף:

"האם החרדית הזריקה במשך שנים לילדיה, התינוק נפגע מוחית"

האם המזריקה: לאחר שבועות של חקירה הותרו לפרסום החשדות המזעזעים כנגד אם לעשרה • היא חשודה כי הזריקה לילדיה חומרים שפגעו בהם - כחלק מתרמית ממושכת • כל הפרטים על פרשת ההתעללות שמטלטלת את הציבור החרדי, תגובת האם - ומה בגורל הילדים בינתיים

"האם החרדית הזריקה במשך שנים לילדיה, התינוק נפגע מוחית"
זריקה לתינוק. תמונת אילוסטרציה צילום: רויטרס

סערת האם המזריקה: תושבת ירושלים חשודה כי הזריקה לבנה הפעוט אינסולין ובעקבות כך אושפז במצב קשה בבית החולים כשהוא סובל מפגיעה מוחית. כך הותר לפרסום ברגעים אלו, לאחר שבועות שבהם התנהלה החקירה תחת צו איסור פרסום גורף, כשהדיונים בעניינה נערכים בדלתיים סגורות.

האם, שמעצרה הוארך היום פעם נוספת, חשודה גם כי קיבלה תקציבים עבור שישה מילדיה, לאחר שהציגה מצג שווא שהם חולים בסכרת. זאת, כאשר ההערכה היא כי הזריקות המסוכנות ניתנו כחלק מההונאה הנרחבת מול הביטוח הלאומי. לטענת האם, הזריקה אינסולין זאת מאחר וקיבלה חוות דעת רפואית בעניין, שם הורו לה להזריק אינסולין.

הסיפור, שקיבל במשטרה את שם הקוד 'מתוק כשמר לי', החל לפני כשלושה שבועות, אז פנה סגן מנהל בית החולים 'שערי צדק' למשטרת ירושלים ודיווח על תינוק בן מספר חודשים שהגיע לבית החולים כשהוא סובל מפרכוסים וכן פגיעה מוחית קשה.

לאחר פעילות אינטנסיבית, הצליחו אנשי הצוות הרפואי לייצב את מצבו, ואז העלו חשש חשש כי בטרם הגעתו לבית החולים, הוזרק אינסולין לתינוק, ובשל כך אושפז במצב קשה.

חשדם של אנשי הצוות התעורר, בין היתר, לאחר שאחות הבחינה כי האם מחזיקה במזרק אינסולין. כאשר שוחחו אתה בעניין, היא הכחישה ואף העלימה בשלב הבא את המזרק.

במשטרה נפתחה חקירה סמויה, שהוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה במשטרת מרחב ציון, בפיקודו של רפ"ק דותן גרילק. החקירה כללה שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, ובין היתר גם מצלמות סמויות.

מדובר במשפחה המתגוררת בשכונה חרדית בצפון ירושלים, זוג הורים ולהם עשרה ילדים. בחיפוש שנערך בביתם נמצאו מרשמים של אינסולין. החשש העיקרי שעלה בחקירה, שההורים פנו למוסד לביטוח לאומי עם אישורים כי שישה מילדיהם חולים במחלת סכרת גנטית, ובעקבות כך קיבלו הקצאות כספיות שמוערכות בסכום של כשמונה מאות אלפי שקלים.

דבר נוסף שעלה בחקירה, כי במהלך השנתיים האחרונות קיבלה האם מרשמים של אינסולין לילדיה שחולים לכאורה בסכרת, ומשום מה אף פעם לא הוציאה את התרופות, דבר שהדליק נורה אדומה אצל החוקרים.

במהלך החקירה התברר, כי בעבר עבדה האם כמטפלת לילד חולה סכרת, כך שהכירה מקרוב את תופעות הלווי ואופי התסמינים של חולים במחלה זו - כך שהיה לה יותר קל להציג מצג שווא לפיו ילדיה חולי סכרת.

"מתוק כשמר לי". הקלסרים המשטרתיים היום בבית המשפט. צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

על פי החשד, האם הזריקה לילדיה אינסולין ובכך קיבלה אישורים שהם אכן חולים וקיבלה עבורם תקציבים, כאמור. בבדיקה שנערכה במהלך החקירה, עלה כי אף אחד מילדיה אינו חולה בסכרת.

בעקבות כך, נעצרה האם וכן בעלה, אב הילדים. גורמי הרווחה בעירייה יזמו פתרון מיטבי שימנע את פיזורם הילדים במשפחות שונות והפרדתם אחד מהשני בתקופת בדיקת המקרה, כשהם מגייסים משפחה שתגיע ותשהה בבית המשפחה יחד עם הילדים ובכך תישמר שגרת יומם בביתם ובסביבתם הרגילה.

לאחר כשבוע וחצי שמעצר, שוחרר האב, שיוצג על ידי עו"ד נתן רוזנבלט, ללא תנאים מגבילים. היום הותרה (חמישי) הפרשה לפרסום על ידי השופטת החרדית חוי טוקר, שהאריכה שוב את מעצר האם החשודה.

"מרשי כופר בכל החשדות נגדו", אמר עו"ד נתן רוזנבלט, המייצג את האב. "מרשי כופר בכל החשדות נגדו. עצם העובדה שהוא לא במעצר ולא בהגבלות, ומשוחרר כאדם בן חורין - אומרת יותר מהכל שבית המשפט השתכנע שמרשי אינו קשור לכל הסיפור הזה מכל וכל".

באשר לחשד כי ההורים הזריקו לילדיהם אינסולין, אמר עו"ד רוזנבלט, כי "ההורים מאוד שמחו לשמוע שהילדים לא חולים". לדבריו, "ההורים היו משוכנעים עד לתחילת החקירה, כי הילדים שלהם חולים. היו להם את כל הסיבות לחשוב שהילדים שלהם חולים בסכרת, וכתוצאה מכך הם נתנו להם את התרופות".

"היא האמינה בתום לב ובתמים, היו לה את כל הסיבות הרפואיות שהילד שלה חולה במחלת הסכרת" הוסיף העו"ד. כל מה שעשתה - מאהבת אם לילדיה". לדבריו, הילד מאושפז מאז לידתו, ואין שום קשר להזרקת האינסולין.

ג' תושב השכונה, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר במשפחה שגרתית וסטנדרטית. "הילדים שלהם לומדים יחד עם הילדים שלי בתלמוד תורה, לפעמים אני פוגש את האב בבית הכנסת, אף פעם לא חשדתי בדבר" אמר. 

במשטרה מסרו בעקבות המקרה כי: "הערנות בכל הנוגע לשינוי בהתנהגות, מצב בריאותי חריג אצל ילדים הינה משמעותית ביותר באיתור פגיעות בקטינים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות עם קבלתו של כל דיווח, ובדגש על עבירות התעללות ואלימות מכל סוג המבוצעות נגד קטינים וחסרי ישע שלעיתים מבוצעות תוך ניצול הורות, הכרות וחברות".

האם המזריקה התעללות בילדים משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד