י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"צריכים לבקש מחילה מלומדי התורה"

השר דרעי: "שקלתי להתפטר, זה מטריף אותי"

יו"ר ש"ס ושר הפנים והפריפריה העניק הבוקר ראיון נרחב לניסים משעל ברדיו 103FM והתייחס לשורת נושאים בוערים שעמדו השבוע על סדר היום הציבורי, ההדלפות, חוק הלאום, חוק הגיוס וגם, אופיו של צום תשעה באב •  "יש לנו צבא יוצא מין הכלל, אבל ללא לומדי התורה לא היינו מצליחים"

השר דרעי: "שקלתי להתפטר, זה מטריף אותי"
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הסערה סביב ההדלפות מדיוני הקבינט בראשית השבוע מספר יו"ר ש"ס וחבר הקבינט המדיני הביטחוני אריה דרעי כי הוא שקל להתפטר מחברותו בקבינט.

בראיון שהעניק הבוקר (שישי) לניסים משעל ברדיו 103fm אמר דרעי, "לפי דעתי הדלפות מהקבינט הן מעשה חמור מאוד. כמה וכמה פעמים כבר גמלה בליבי ההחלטה להתפטר מהקבינט בעקבות מעשים אלו. אפילו השבוע, לאחר ההדלפה שהתרחשה ביום ראשון בערב, הודעתי לאנשי המקצוע של הקבינט שאני לא מוכן לקחת על עצמי דבר כזה. זה מטריף אותי, זה מעביר אותי על דעתי".

דרעי טען כי ההדלפה לא נועדה בהכרח לרומם את נפתלי בנט אלא ההיפך, "מה גם שאני לא בטוח שמטרת ההדלפה הייתה לפגוע ברמטכ"ל כי אם בשר נפתלי בנט. הרמטכ"ל לא ירד מגדלותו, ואשרינו שיש לנו רמטכ"ל כזה, איש ערכי שלא צריך להוכיח לאף אחד שהוא לוחם חזק".

דרעי סיפר כי, "לא פעם ביקשתי מראש הממשלה בנימין נתניהו שיפעיל את סמכותו ויפתח בחקירה בנושא. אפילו כשהדובר המסור שלי שואל אותי פרטים על ישיבות הקבינט אני לא נותן לו מידע, לא מספר לו מה הכיבוד שהגישו שם. אחר כך הוא מתלונן בפניי שהכל דולף החוצה, ואני היחיד שלא נותן לו חומר מול העיתונאים".

בהמשך הראיון נשאל השר דרעי על חוק הלאום שעבר בסוף השבוע בקריאה שנייה ושלישית ונשאל מדוע תמך בחוק היסוד. דרעי השיב כי "קואליציה זו שותפות של כמה גורמים - הנוסח שהליכוד הביא בזמנו לא התאים לנו, ועבר כמה וכמה שינויים עד שהגיע לחוק היום. הליכוד עמד בכל ההתחייבויות מולנו, ואנחנו עומדים בשלנו. בחוק הזה אין שום דבר שישנה האם רקדתי בלילה בו החוק עבר? לא ישנתי בבית".

"אני האחרון שמלמד קטרוג על עם ישראל אבל קשה לי מאוד. איך יכול להיות שיש אנשים שלא רוצים שנסגור חנויות ומקומות בילוי ביום חורבן זה?", תהה השר אריה דרעי כשנשאל על התגובות סביב צום תשעה באב, לקראת סיום הראיון.

כשנשאל יו"ר ש"ס מה חלקם של החרדים בהגברת הקיטוב החברתי אמר: "כולם אחראיים למצב הזה. אנשים לא מתאפקים. מגיבים מיד על כל שטות. דעו לכם שמדינת ישראל חיה על ניסי ניסים בזכות לומדי התורה. יש לנו צבא יוצא מין הכלל, אבל ללא לומדי התורה לא היינו מצליחים, ואנחנו צריכים לבקש מהם מחילה".

עוד הוסיף דרעי: "יש לשנות את אופיו של היום הזה, בתשעה באב אנשים צריכים להגיד קינות ולשבת בבית כנסת".

אריה דרעי הדלפות התפטרות ניסים משעל לימוד תורה חוק הלאום תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד