י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בכווית טוענים: ישראל תתקוף מטרות איראניות בעירק

אתר כוויתי טוען כי ישראל הכינה רשימת יעדים לתקיפה בשטח צבאי בעיראק, עליו יושבים אתרים צבאיים של איראן, משם הם משנעים אמצעי לחימה וציוד צבאי לסוריה

  • י' אב התשע"ח
בכווית טוענים: ישראל תתקוף מטרות איראניות בעירק
מטס חיל האוויר צילום: פלאש 90

האתר הכווייתי 'אל-ג'רידה' מדווח כי ישראל הכינה רשימת יעדים לתקיפה בתוך שטח צבאי עיראקי, וכי מדובר באתרים צבאיים איראניים המשמשים להובלת אמצעי לחימה, וציוד צבאי לסוריה.

עוד טוען האתר הכוויתי, כי בחודשיים האחרונים האתר 'אל-ג'רידה' הצליח להשיג תצלומים אוויריים בלעדיים של היעדים שישראל מתכוונת לפגוע בהם, כולל מעברי הגבול עם איראן.

המקורות שעליהן מסתמך האתר הכוויתי, מדווחים כי בשנים האחרונות עוקבת ישראל אחר ניסיונותיה של איראן ליצור מסדרון קרקעי מטהרן דרך בגדד לשטח סוריה, והוסיפו כי חלק מהעמדות העיראקיות הצבאיות נשלטות כעת על ידי משמרות המהפכה האיראניים, בעבר העמדות הללו נשלטו על ידי הצבא האמריקאי, אך מאז הסיגה ארה"ב את כוחותיה, האיראנים השתלטו על המוצבים ועל בסיסים באזור.

כזכור, בסוריה דיווחו בשבוע שעבר כי ישראל הפציצה אתר צבאי איראני הנמצא בשטחה, וכי ישראל הבינה שטהרן ממשיכה להעביר נשק לסוריה כדי להתמקם בצורה חזקה, ולהראות נוכחות צבאית, ומנסה במהירות לתקן את מה שישראל מפציצה, ולבנות כוח צבאי בסוריה בכל מחיר.

עוד מדווח האתר הכוויתי, על נסיגה אמריקנית מבסיס אל-ת'אף במשולש הגבולות בין עיראק, סוריה וירדן, הנוכחות האמריקאית מילאה תפקיד במעקב ושמירה על שליטת ארה"ב בגבול עיראק-סוריה.

תקיפה אווירית עיראק איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד