ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
זעם וכעס: "לא לתת לו במה"

קריאה לחרם על הפרשן הבכיר: "דברים חמורים נגד קדשי ישראל"

הפרשן הבכיר העז לפעור את פיו על קדשי ישראל - וחטף ביקורת חריפה • מחנך חרדי ל'בחדרי': "הגיע הזמן לעשות לזה סוף. לא ניתן את הלחי השנייה" • קריאות לחרם בכלי התקשורת החרדיים: "אסור לתת לו במה, עד שיתנצל" • הפרשן בתגובה: "לא מחפש שימחאו לי כפיים או שיסכימו"

קריאה לחרם על הפרשן הבכיר: "דברים חמורים נגד קדשי ישראל"
אטילה שומפלבי צילום: פלאש 90

גל עכור של פגיעה בקודשי ישראל פשט בימים האחרונים בתקשורת הישראלית, כשאליו נסחפו בכירים ומעצבי דעת קהל חילונים אשר מקבלים במה לא פעם גם בתקשורת החרדית. במקום להתחבר למהות צום תשעה באב שעבר עלינו, ולהטיף לאחדות - הם פערו את פיהם נגד מסורת ישראל המסורה לנו מדור דור.

אחד מפוערי הפה, הוא אטילה שומפלבי, בכיר ynet, שהעז את פניו וכתב כך בעיצומו של הצום: "בשוטף, הם מחריבים חופשי: את בית המשפט, את המשטרה, את הדמוקרטיה, את התקשורת החופשית, את החופש לבחור, את הנורמות המוסריות, את האמת, את הנכון, את המואר והערכי, את העתיד, את המדינה היהודית, את הדו קיום, את התקווה ואת האחווה. אבל היום הם צמים ומגלגלים עיניים בגלל חורבן הבית".

שומפלבי מוערך מקצועית גם בתקשורת החרדית שמרבה להעניק לו במה בה הוא משמיע את הגיגיו בנושאים שונים, ובשל כך הדבר חמור שבעתיים, האיך הוא מעז לדבר סרה על קודשי ישראל, בו בזמן שהוא מכיר את עולם המסורת.

יצוין, כי לאחר שהגולשים תקפו בחריפות את שומפלבי, על דבריו, הוא מיהר להתפתל: "מדהים לראות באיזו מהירות הרוטרים והזמרים מצליחים לשקר ולסלף. תרבות השקר העלובה הזו היא נר לרגליהם. רק מה? לא התרגשתי כשהארץ קראו לי פשיסט, ואני לא מתרגש כשהשמרנים מפיצים דברי שקר כאילו שאני נגד דתיים. שקרנים עלובים. תתביישו".

לתגובת כתב 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר השיב שומפלבי כי "אי אפשר להכליל את כולם. הם זה אלה הפוגעים במדינת ישראל, וביום הזה מתחזים לדואגים לאחדות ולחורבן הבית. יענקי, צא מהעדר וקרא: אין הכוונה לדתיים, אלא לאלה המתחזים למאמינים גדולים ביום הזה, וביום יום פוגעים במדינה הזו. מזוייפים. גם אם תסובבו את זה אלף פעם, זה לא ישנה העובדות".

בעקבות דבריו החמורים, מחנכים ואנשי תקשורת חרדים קראו הערב להחרימו בתקשורת החרדית ולא לתת לו במה, עד אשר יתנצל על דבריו החמורים, "למרות הסבריו, נאמרו כאן דברים חמורים נגד קדשי ישראל. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. לא ניתן את הלחי השנייה. אסור לתת לו במה, עד שיתנצל", אמר מחנך חרדי מפורסם ל'בחדרי חרדים'.

הפרשן מצדו מסר ל'בחדרי' כי: "כל מי שטוען שכתבתי נגד דתיים או נגד הדת, משקר במצח נחושה ומאמץ את תרבות השקרים של יצרני הפייק בשיח הציבורי בישראל. מתחתי בדברי ביקורת על השמרנים הישראלים, המכנים עצמם ימין, הפועלים ללא הרף כדי לפגוע באופיה של מדינת ישראל, להחליש את בית המשפט ואת שלטון החוק ולהפוך את הדמוקרטיה לצעצוע של משטר חסר סובלנות וכבוד לאחרים".

"ואלה, השמרנים האלה, משחקים אותה קדושים גדולים בט' באב. הם, המכנים את אחיהם מחבלים של חמאס ומציעים לחסל את בית המשפט העליון - הם מטיפים ביום הזה על אחדות. כמה צביעות. כמה שקרים. כמה פייק. והנה לכם הפתעה: אני לא מחפש שימחאו לי כפיים או שיסכימו איתי, ואני לא אמור להדהד את המסרים של אנשים שאני לא מסכים עם מה שהם עושים למדינה הנפלאה הזו ולעם הזה. אני חושב הפוך מהם, והצגות הכאב שלהם ביום הקדוש הזה הן מזויפות. יש לי כבוד למי שמאמין ושומר מצוות, והם ממש לא היו מושא דבריי. מביש שתעשיית הפייק השמרנית מעוותת הכל כדי לשעשע את עצמה", הוסיף שומפלבי.

כזכור, בנסיבות מעט שונות, לפני כחודש פורסם קמפיין רשת חרדי נגד שיתוף פעולה עם איש התקשורת אמנון לוי שמרבה לעסוק בענייני המגזר החרדי, לדעת העומדים מאחורי הקמפיין, "לוי מעוות בכתבותיו על המגזר החרדי - ואין לשתף איתו פעולה כלל ולא להעניק לו במה תקשורתית".

אטילה שומפלבי תשעה באב צום טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד